کروناویروس| 20 درصد مبتلایان امروز در کرمان از کادر درمان هستند

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از شمار مبتلایان کرونا در استان کرمان، 9 نفر از پرسنل درمانی استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در نشست خبری کرونا اعلام کرد: ۴۶ بیمار جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده اند. از این تعداد ۹ نفر مربوط به کادر درمانی استان هستند.

این یعنی نزدیک به ۲۰ درصد کادر درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده اند. این آمارنسبت به یک ماه پیش که ۱۰/۳ درصد از مبتلایان به کرونا در کرمان از کادر درمانی بودند، دو برابر شده است.

در حالی که تسنیم از کمبود لباس های محافظ و امکانات بهداشتی در برخی از کشورها مانند انگلیس گزارش می‌دهد مسوولان بهداشتی در ایران می‌گویند کمبود امکانات نداریم. یک ماه پیش، کمبود تجهیزات حفاظتی و کمبود نیرو از جمله دلایل افزایش ابتلا در میان کادر درمان عنوان شده بود. 

پیش از این، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص افزایش ابتلای کادر درمان گفت: کمبودی نسبت به امکانات وجود ندارد، نمی‌گوییم زیاد هست اما کم نیست. سید وحید احمدی طباطبایی افزوده است: ماسک و لباس های محافظ گاهی اطمینان کاذب می‌دهد. به گفته‌ی وی، در برخی موارد پرسنل کم احتیاطی می‌کنند و احتمالا یک جایی اشکال دارد. او این را هم اضافه کرده است: فرم درآوردن و پوشیدن لباس و ماسک مهم است

شاید موضوع روند رو به رشد آمار ابتلای کادر درمانی استان با افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان تقریباً قابل پیش‌بینی باشد اما قطعاً می‌تواند نگرانی را راجع به آینده دوچندان کند.

چند روز گذشته شیوع کرونا در کرمان به‌خصوص در مناطق جنوبی استان روند صعودی داشته تا جایی که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد این منطقه در وضعیت هشدار قرار دارد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49753
1 نظر
  1. […] ۲۸ مبتلا در هفته (۱ نفر ۲۸ اردیبهشت، ۱ نفر ۲۹ اردیبهشت، ۹ نفر ۳۱ اردیبهشت و ۱۷ نفر امروز ۲ خرداد۹۹)، بطور میانگین روزانه برابر با […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.