کرونا ویروس | مبتلا شدن نوزاد 35 روزه به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از شناسایی کم‌سن‌ترین فرد مبتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

جواد باذلی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با اعلام نتیجه مثبت تست کرونا یک نوزاد 35 روزه کم‌سن‌ترین مبتلای کرونای کشور در گناباد شناسایی شد.

رئیس علوم پزشکی گناباد بیان کرد: والدین این نوزاد که خانواده‌ای از تربت حیدریه هستند این نوزاد با را علائم تنفسی به بیمارستان منتقل کردند و با توجه به علائم بالینی، تست کرونا از این نوزاد صورت گرفت که نتیجه آن مثبت بود.

باذلی تصریح کرد: خوشبختانه حال عمومی نوزاد 35 روزه مساعد است و ابتلاء به بیماری کرونا در این سن بسیار نادر است؛ پیش از این نیز کودک سه ساله در گناباد به این ویروس مبتلا شده بود که بهبود یافت.

پیش از این بر اساس نمودارهای توزیع سنی و جنسی موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از ویروس کرونا درکه در اسفندماه منتشرشد، حداقل سن ابتلا به این ویروس در کشور زیر یک سال و حداکثر سن ابتلا نیز ۹۸ سال بوده است.

ابتلای کودکان به کرونا

بررسی گزارش ها نشان می دهد کشور چین بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان دارد. ابتلای کودکان به این ویروس با علائم خفیف‌تر روبرو شده اند. این علائم عمدتا شامل تب، آبریزش بینی و سرفه است.

طبق اعلام وزارت بهداشت درصد ابتلای کودکان به ویروس کرونا پایین است. در روزهای قبل که تست هیچ کودکی مثبت نشده بودباور عمومی عدم ابتلای کودکان به این بیماری بود.

بنابراین والدین باید توصیه‌های پزشکی در مورد کرونا را جدی بگیرند. با توجه به شیوع این ویروس در کشور و انتقال سریع آن از فرد به فرد دیگر کودکان را با خود به هایپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و سایر اماکن عمومی نبرند.

کودکان نسبت به بزرگسالان توجه کمتری به رعایت اصول بهداشتی دارند. آنها به واسطه حس کنجکاوی و بازی‌های کودکانه بیشتر از دستان‌شان استفاده می کنند. سطوح مختلفی را لمس می‌کنند. ناخواسته دستان خود را به چشم و دهان می‌زنند. لمس دستان آلوده به صورت، یکی از راه‌های سریع ابتلا به کروناست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46018
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.