همزمان با میلاد شهید گمنامی که نامدار شد


یادواره ۱۷ شهید دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد

یادواره ۱۷ شهید دانشگاه علوم پزشکی کرمان همزمان با سالروز میلاد شهید “حمید ادیبی” به عنوان شهید گمنام نامدار، برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامگاه چهارشنبه در سالروز ولادت شهید حمید ادیبی که به واسطه یک رویایه صادقه نامدار شد، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمع از دانشجویان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه برگزاری این یادواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری یادواره شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و معرفی آنها به نسل امروز است.

محسن بارونی افزود: همزمان با ولادت شهید حمید ادیبی از خانواده این شهید والا مقام نیز تجلیل شد.

این برنامه در ادامه با روایتگری روزگار دفاع مقدس، مداحی و سایر برنامه ها ادامه یافت.

شهید حمید ادیبی در سال ۶۷ و در سن ۲۰ سالگی در منطقه فاو به شهادت رسید از این شهید والا مقام فقط نامی باقی ماند و به عنوان شهید مفقود الاثر نامیده شد.

در اوایل سال ۹۱ در منطقه فاو پیکر مطهر شهیدی تفحص شد که به دلیل نبود آثار و نشانه ای از اینکه شهید متعلق به کجاست و نامش چیست در زمره شهدای گمنام نام گرفت.

پنجم اردیبهشت ماه همان سال دانشگاه علوم پزشکی کرمان، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان یکی از شهدای دفاع مقدس شد، این شهید والامقام در آیینی با شکوه و با حضور قشرهای مختلف مردم شهیدپرور کرمان، در محل پردیزه دانشگاه علوم پزشکی به خاک سپرده شد وی در پایان همان سال به واسطه یک رویای صادقه محل دفن خود را به خانواده اش نشان داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80442
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.