مدیرکل بیمه سلامت:


۱۵۰ هزار کرمانی از خدمات طرح پزشک خانواده بهره‌مند هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ۱۱۵ پزشک عمومی در این استان برای خدمت رسانی به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت صندوق بیمه رایگان همگانی تا ابتدای خردادماه سال جاری انتخاب شده و به صورت ماهانه هزینه خدمات را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد جعفری افزود: استان های کرمان، یزد، کردستان و چهار محال و بختیاری از بهمن سال گذشته به عنوان پایلوت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری معرفی شده اند.

وی مراجعه به پزشک خانواده بدو آغاز درد و بیماری را بهترین راه، علمی‌ترین، ارزان‌ترین و بروزترین روش درمان در بخش سرپایی دانست و اظهار داشت: مراجعه به پزشک خانواده به دلیل تشخیص درست راه درمان و همچنین تشخیص وجود نیاز مراجعه به پزشک متخصص مرتبط با بیماری راه درمان را کوتاه تر می کند و هزینه ها را کاهش می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از رسانه ها خواست در راستای اطلاع رسانی و توجیه مزایای مراجعه اولیه بدو آغاز بیماری به پزشک خانواده اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده از سال ۸۴ در مناطق مختلف روستایی آغاز شد و به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه کرده است اظهار داشت: سه عنصر پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان باید در برنامه ششم توسعه اجرا می شد که در این راستا بانک اطلاعات جامع ایرانیان در بیمه سلامت شکل گرفت که سازمان های حوزه سلامت باید اطلاعات را برای بیمه در سامانه ارسال کند.

جعفری، تعداد پزشکان خانواده کشور را ۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد حفظ سلامت ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، خدمات بسته پنج گانه شامل پزشک عمومی، خدمات مایی، دندانپزشکی، پاراکلینیک و دارویی را در طرح پزشک خانواده روستایی دریافت می کنند.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور تصریح کرد: پزشک خانواده برای افرادی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند و ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند انتخاب و این جمعیت به مطب های خصوصی پزشکان عمومی منتسب شده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72232
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.