معاون سیاسی،امنیتی ،اجتماعی استانداری کرمان


افتتاح و بهره برداری356پروژه عمرانی با اعتبار351میلیارد تومان در استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: همزمان با چهل و دومین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 356 پروژه عمرانی در سطح استان کرمان با اعتباری بالغ بر351میلیارد تومان مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد.

محمدصادق بصیری در سومین روز از دهه فجر درمراسم افتتاح پروژه های شهرستان بم افزود: اجرای برنامه های دهه فجر امسال در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت دستور العمل های بهداشتی ستاد کرونا اجرایی می شود و امیدآفرینی مهمترین مساله ای است که باید در دستور کار همگانی باشد.

او اظهار کرد: پروژه های اصلاح، بهینه سازی و توسعه شبکه برق ، افتتاح سردخانه و بسته بندی خرما و گلخانه سبزی و صیفی ، طرح های اشتغال زایی شهری و روستایی، طرح های عمرانی شهری و روستایی، جدولگذاری،زیرسازی و آسفالت خیابان ها و معابر،راه اندازی اینترنت پرسرعت و راه اندازی سه سایت همراه اول از جمله پروژه های مهم شهرستان بم است.

دکتر بصیری بیان کرد:در سومین روز دهه فجر 58 پروژه با ارزش 81 میلیارد تومان در شهرستان بم افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان ادامه داد: در کشاورزی علی رغم اینکه در استان خشکی قرار داریم سال گذشته در تولیدات پسته با 120 هزار تن، خرما با 370 هزار تن و گردو با19هزار و 500 تن رتبه اول را داشتیم همچنین در تولید محصولات جالیزی با یک میلیون تن و در محصولات دامی کُرک مرغوب صادراتی با هزار تن رتبه اول را بدست آوردیم.

او می گوید در سطح استان کرمان در فروش تولیدات محصولات کشاورزی علی رغم تمام تهدیدها و تحریم ها 45هزار میلیارد تومان فروش داشتیم که در کنار فروش محصولات معدنی باعث افتخار است.

دکتر بصیری تاکید کرد:در بخش میراث فرهنگی آثار ملی و جهانی که ثبت و یا مرمت شده همگی حرف زیادی برای گفتن دارند در دهه فجر در استان کرمان اتفاقات خوبی افتاده است.

او گفت: پروژه های عمرانی زیرساختی برای پروژه های صنعتی،اجتماعی و فرهنگی به حساب می آیند که در حوزه پروژه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی 90 طرح با اعتباری بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان با 4هزار اشتغال زایی آماده بهره برداری و کلنگ زنی است .

به گفته دکتر بصیری اینکه مقام معظم رهبری دو سال پیاپی را سال تولید نام گذاری کردند بدون حکمت و دلیل نیست و بدون تردید کلید واژه موفقیت و سربلندی ما در دنیا مسایل اقتصادی است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: بزرگترین مطالبه ما مطالبات اقتصادی است و تا زمانی که نتوانیم مشکلات اقتصادی را هموار نکنیم و زندگی خوبی را برای مردم فراهم کنیم طبیعتاً مشکلات سیاسی، امنیتی و آسیب اجتماعی را خواهیم داشت.

دکتر بصیری بیان کرد: شهرستان بم می تواند محلی برای ناامنی ها و ناهنجاری های اخلاقی، اجتماعی باشد اما دست و بازوی افرادی که در این منطقه اشتغال ایجاد کرده و تلاش و فعالیت می کنند باعث می شود تمام این مشکلات برطرف شده و جوانان به زندگی امیدوار باشند .

او توضیح داد: در سال آینده که انتخابات را در پیش رو داریم یکی از وظایف ما این است که بجای اعلام اعداد و ارقام بیشتر دستآوردها را برای مردم بگوییم زیرا عمده کارهایی اتفاق افتاده نتیجه آن برای رفاه مردم موثر و مفید بوده است .

معاون سیاسی،امنیتی استانداری کرمان تاکید کرد:در پروژه فاز دوم سردخانه صنایع بسته بندی و فرآوری خرمای مهرآرا عده زیادی در حال فعالیت هستند تا محصول نخیلات را به خوبی طراحی کرده و بازارهای جهان را به دست می گیرند و اینکه در اوج تحریم بتوانیم خرمای شرق استان کرمان را به شیوه زیبایی بسته بندی کرده و به فروشگاه های زنجیره ای اروپا وارد کنیم کار بسیار بزرگی است.

به گفته دکتر بصیری اجرای ابر پروژه انتقال آب که قاعدتا این انتقال از خلیج فارس می تواند به همه استان برسد و رشد 44 درصدی میزان صادرات از گمرک  بخشی از دستاوردهای مهم استان کرمان است.

در روزهای گذشته با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت چندین پروژه بهداشتی و درمانی در سطح شرق استان کرمان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63833
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.