جایی برای مهندسان کشاورزی نیست| استاندار کرمان: 13 هزار و 500 مهندس کشاورزی بیکار داریم

به گفته استاندار کرمان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مهندس کشاورزی در استان کرمان بیکار هستند و این در حالی است که در جهاد کشاورزی فقط هزار و ۵۰۰ نفر شاغل هستند.

محمدجوادفدایی در حالی از بیکاری 13 هزار و 500 مهندس کشاورزی در استان خبر داده است که با بررسی آمار منتشر شده از مرکز آمار ایران در رابطه با سهم اشتغال بخش‌های متفاوت متوجه می‌شویم، بعد از بخش خدمات، کشاورزی بیشترین سهم ایجاد اشتغال در استان را دارد.

مرکز آمار ایران مرکز رسمی اعلام آمار در کشور به شمار می‌رود و بر اساس آمار اعلام شده از سوی این مرکز سهم اشتغال در بخش کشاورزی استان کرمان از سنین 15 سال به بالا  37.2، در بخش شهری 16 و در بخش روستایی 68.8  درصد است.

همین‌طور که در این گزارش مشخص شده، سهم اشتغال بخش کشاورزی در کرمان نزدیک به  40 درصد است، اما چرا  تعداد زیادی از مهندسین فارغ‌التحصیل در رشته کشاورزی بیکارند؟ 

با توجه به اینکه بخش وسیعی از کشاورزی استان کرمان به صورت سنتی انجام می‌شود، شاید بتوان آن را دلیلی بر بیکاری و در واقع سهم بسیار اندک تحصیل کرده‌های این بخش دانست.

نرخ بیکاری اعلام شده در این مرکز آمار نیز نشان می‌دهد که از سنین 15 سال به بالا سهم استان کرمان در بیکاری 10.8، در بخش شهری 12 و در بخش روستایی 8.9 درصد است.

استاندار کرمان هم در دیدار خود با با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در رابطه با نرخ بیکاری استان کرمان بیان کرد که کرمان به لحاظ  بیکاری از متوسط کشور بالاتر است و ما هنوز مشکلاتی در این خصوص داریم.

وی افزود: بیکاری معضل استان است که با مدیریت و آموزش مهارت‌ها به فارغ‌التحصیلان امیدوارم شاهد اقدامات خوبی در راستای حل آن باشیم.

وی با بیان این که بسیاری از حرفه‌ها در حال فراموشی است اظهار کرد: در دنیای امروز بسیاری از حرفه‌ها اقتصادی هستند اما به دلیل این که به آن‌ها توجه نشده در حال فراموش شدن هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38354
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.