دادستان عمومی و انقلاب کرمان: بیش‌ از ۶ هزار تن کالای احتکار شده در این استان کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان گفت: ۶ هزار و ۱۲۴ تن کالای احتکار شده طی سال گذشته، براساس پایش‌های اطلاعاتی نهادهای نظارتی و انتظامی در این استان کشف شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، دادخدا سالاری با اشاره به اجرای طرح ویژه مبارزه با احتکار و اخلال در نظام اقتصادی در استان افزود: ارزش ریالی کالاهای احتکاری کشف شده در این استان ۶۴۴ میلیارد ریال بوده و در این رابطه ۱۸ متهم نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۳۱ پرونده در دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی به منظور پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی کرمان و کشور تشکیل و رسیدگی شده که در این راستا از بیکاری بیش‌ از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص و کارگر در این استان جلوگیری به عمل آمده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان در تشریح مهمترین اقدامات دادستانی این استان در سال گذشته بیان کرد: ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان در سال گذشته ۱۵۷ مورد را پیگیری و مشکلات فعالان اقتصادی کرمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ساماندهی وضعیت اموال تملیکی گفت: اقدامات استان کرمان در ساماندهی وضعیت اموال تملیکی به ویژه در تعیین تکلیف کالاهای فاسدشدنی به الگوی کشوری تبدیل شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: در مدت اجرای طرح ساماندهی کالاهای موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی جمعا ۲۹۲ میلیارد ریال اموال به دستور دادستانی به فروش رسیده و وجوه به حساب دولت واریز شده است.

وی بیان کرد: استان کرمان اولین استانی بود که نسبت به ساماندهی و فروش اموال رسوبی در انبارهای سازمان‌های جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اقدام کرد و به عنوان پیشرو این امر در کشور معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان ادامه داد: ورود دادستانی این استان به موضوع ساماندهی کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی بر اساس مطالبه‌گری رسانه‌های استانی و در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی انجام شد که خوشبختانه نتایج مثبت بسیاری نیز به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: دستور فروش فوری تمامی اموال توقیفی مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ماقبل که برخی کالاها بیش از ۱۰ سال در حالت توقیف قرارداشت، از سوی این دادستانی صادر و وجه حاصل از فروش به حساب دولت واریز شده است.

سالاری همچنین با اشاره به فعالیت کارگروه‌های تخصصی دادستانی کرمان در حوزه‌های حفظ حقوق عامه و گروه‌های تخصصی، افزود: مکاتبات گسترده‌ای به منظور ساماندهی وضعیت موجود انجام شده و تعدادی از مدیران نیز به دلیل قصور در اجرای ماموریت‌های خود به دادسرا احضار شده‌اند.

وی با تاکید بر این مطلب که دادسرای کرمان همواره حامی مدیران در مسیر اجرای ماموریت‌های محوله است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که با همراهی و همکاری و با حفظ استقلال دستگاه قضایی زمینه‌ای را فراهم کنیم که مدیران بتوانند به مسوولیت‌های خود در حوزه‌های مختلف به خوبی عمل کرده و جامعه از نتایج این اقدامات بهره‌مند شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به اقدامات انجام شده در راستای ستاد اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی اشاره کرد و گفت: به منظور تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب و اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۴۳۱ پرونده در دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی جهت پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان و کشور تشکیل و رسیدگی شده است که در این راستا از بیکاری بیش‌از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص و کارگر در استان جلوگیری بعمل آمده است.

وی با اشاره به اقدامات کارگروه پیشگیری از حوادث حین کار نیز گفت: در این راستا تاکنون ضمن انجام ۴۹۵ مورد بازرسی، ۱۶۳ کارگاه پر خطر شناسایی و ۱۵۶ کارگاه تا مرحله رفع نقص، تعطیل شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: در کارگروه پیشگیری از جرائم خاص و خشن نیز مدیریت برخورد سریع و قاطع با جرایم خشن از قبیل نزاع‌های دسته جمعی همراه، شناسایی و سطح بندی اراذل و اوباش سطح حوزه قضایی با اهداف اعمال مکانیزم نظارتی، رصد و ارتقاء سطح احساس امنیت میان شهروندان و تنظیم و اجرای تقویم امنیتی سال با هدف اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت عمومی و اجتماعی انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91611
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.