طرح اضطرار سیل در کرمان تدوین شد

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی شامگاه دوشنبه به مواجه بودن استان با بحران‌های مختلف اشاره و اظهار داشت: از دو سال قبل تدوین طرح اضطرار سیل به منظور ایمن‌سازی استان در برابر سیل در برنامه مدیریت بحران استان قرار گرفت و در این راستا وضعیت همه رودخانه‌های استان بررسی شد.
وی با بیان اینکه این طرح در مراجع قانونی تصویب و برای تامین اعتبار به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال شده است، افزود: ما معطل تامین اعتبار نماندیم و اقداماتی از جمله در شهرستان بردسیر انجام شده است.
آیت‌اللهی‌موسوی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، لایروبی رودخانه ها با مسئولیت شرکت آب منطقه‌ای کرمان اجرایی می شود.
وی افزود: در سال‌های گذشته برخی تعرضات، باعث مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها شده است که فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها موظف شدند برای رفع آنها اقدام کنند.
آیت‌اللهی‌موسوی گفت: متاسفانه برخی از ساخت و سازها در محدوده رودخانه‌ها مجوز دارند که نیاز است تملک آنها انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد : شهر کرمان در گذشته سیل‌بندی داشته که اکنون از بین رفته است، لذا خطر سیلاب در کرمان وجود دارد.
وی افزود : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری طرحی را برای ایجاد سیل‌بند بالادست حوزه شرق کرمان و سازه‌های نگهبان برای حفاظت از شهر و کاهش قدرت آب ناشی از سیل تدوین کرده است که عملیات اجرایی آن از 20 ماه جاری آغاز می‌شود.
آیت‌اللهی‌موسوی تصریح کرد: برای جنوب شهر کرمان نیز پیش‌بینی شده است با کمک دستگاه‌های اجرایی، دیواره حفاظتی برای هدایت روان آب‌ها به خارج از شهر اجرا شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود : با اجرای این طرح‌ها وضع شهرکرمان در برابر سیلاب احتمالی بهتر خواهد شد و می‌توان گفت 80 تا 90 درصد از شهر امن می‌شود.
آیت‌اللهی‌موسوی تصریح کرد : در جنوب استان کرمان نیز با مسائلی از جمله بسته شدن دهانه پل‌ها مواجهیم که در نشست مدیریت بحران برای آنها تصمیم‌گیری و اعتبار پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها در سراسر استان انجام خواهد شد، گفت: از همه طرح ها بازدید و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم با اجرای طرح‌ها در برابر سیل ایمن سازی کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26644
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.