پیامک جعلی توقیف خودرو شیوه جدید کلاه‌برداری سایبری

رئیس پلیس فتای استان کرمان از شگرد جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک توقیف خودرو برای دارندگان خودروها و هدایت آن‌ها به سایت‌ها و درگاه‌های فیشینگ خبر داد.

آن طور که سرهنگ امین یادگارنژاد گفته در این شگرد مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه “حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد”، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی با آدرس اینترنتی خاص شوند.

یادگارنژاد ادامه داد: این سایت مانند سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند. سپس از کاربران می‌خواهند فیلترشکن تجهیزات شخصی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ 20 هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: با ورود کاربران به این درگاه بانکی که درگاه فیشینگ است، اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت رفته و حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

سرهنگ یادگارنژاد تأکید کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان نباید به این دست پیامک‌ها توجهی بکنند، چرا که بسیاری از این پیامک‌ها از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه برای شهروندان ارسال می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62588
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.