در تماس با وزیر کشور و فرمانده نیروی زمینی ارتش


استاندار کرمان درخواست ارسال آنی تجهیزات برای سیل‌زدگان کرد

استاندار کرمان صبح چهارشنبه در تماس تلفنی وزیر کشور و فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به آبگرفتگی افزون بر پنج هزار خانه در مناطق سیل‌زده و گستردگی مناطق تحت تاثیر سیلاب و میزان خسارت‌ها درخواست کرد دستگاه‌ها و نیروهای نظامی تجهیزات لازم را آنی به جنوب این استان ارسال کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از استانداری کرمان، علی زینی وند در تماس تلفنی احمد وحیدی ضمن تشریح وضعیت سیل در جنوب استان اعلام کرد که افزون بر سه هزار مورد از آبگرفتگی پنج هزار و ۶۴ خانه در شهرستان رودبارجنوب استان قرار دارد.

وی همچنین در تماس جداگانه با امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش خواستار ارسال تجهیزات لازم به جنوب استان به منظور سرعت‌بخشی به امدادرسانی و دسترسی به روستاها شد.

به گفته استاندار کرمان راه ارتباطی ۳۳۰ روستای استان نیز قطع است.

استاندار دیروز همزمان با اوج بارش ها و جریان سیلاب به مناطق جنوبی استان سفر و از نزدیک امدادرسانی و راهبری امور را مدیریت کرد.

زینی وند در جریان بازدید از شهرستان های عنبرآباد، بر روند اسکان اضطراری اهالی در نقاط مختلف این منطقه نظارت کرد. وی در ادامه بازدیدمیدانی به روستای حاجی آباد در بخش جبالبارز جنوبی شهرستان جیرفت رفت؛ سپس در شهرستان رودبارجنوب که بیشترین میزان تاثیرپذیری از سیلاب را دارد حاضر شد و جلسه ستاد مدیریت را در این شهرستان برگزار کرد.

همزمان با حضور استاندار کرمان در جنوب استان وزیران نیرو و کشور نیز در تماس تلفنی با زینی وند صحبت کردند و در جریان آخرین وضعیت قرار گرفتند.

وزیران نیرو و کشور ضمن اعلام آمادگی برای سفر به جنوب کرمان اعلام و بر به کارگیری همه امکانات برای امدادرسانی به منظور حفظ جان مردم تاکید کردند.

براساس گزارش های رسمی و تایید شده تاکنون سه تن در جریان سیلاب در استان کرمان ( ۲ کودک در شرق و یک جوان در جنوب) جان خود را از دست داده اند؛ این درحالی است که برخی منابع رسانه ای نیز دیشب از مرگ یک تن دیگر در جنوب استان خبر داده اند.

خسارت سیلاب در نقاط مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان زیاد برآورد شده است؛ تلاش برای امدادرسانی همچنان با حداکثر ظرفیت ادامه دارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83695
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.