جنجال کیک‌های حاوی قرص؛ مسمومیت خفیف هفت نفر در کرمان| علوم پزشکی: قبل از مصرف، محصول را چک کنید

کیک‌های مشکوک یا همان کیک‌های حاوی قرص موجب مسمومیت خفیف هفت نفر در استان کرمان شده‌اند.

دکتر محمد صابری، رییس اورژانس پیش بیمارستانی، مدیر حوادث و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تایید وجود قرص در برخی کیک‌های بسته‌بندی شده در استان کرمان به «کرمان نو» گفت که

در شهر کرمان چهار نفر و در شهر بافت سه نفر به دلیل مصرف این کیک‌ها به بیمارستان مراجعه کردند.

به گفته او این افراد که بیشترشان کودک بودند، دچار مسمومیت خفیف و خواب آلودگی شده که به صورت سرپایی درمان شدند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشخص شده قرص‌های داخل کیک‌ها چه نوعی بوده، گفت که آزمایشات انجام شده و این قرص‌ها حاوی آرامبخش‌های خفیف بودند. اما به دلیل اینکه مواد به کار رفته در برخی قرص‌ها می‌تواند شبیه باشد، فعلا نمی‌توان به صورت قطعی نام قرص خاصی را آورد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همشهریان و هموطنان عزیز درخواست کرد که قبل از استفاده از اینگونه مواد خوراکی بسته‌بندی شده، با چک کردن داخل کیک، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته بندی شده آن، اطمینان حاصل کنند.

دکتر صابری در پاسخ به این سوال که «این قرص‌ها چگونه در کیک‌ها جاسازی شده‌اند» گفت که

کیک‌هایی که به دست ما رسیده، همه باز شده بودند و نمی‌توان در این مورد اظهارنظر دقیقی کرد اما از آنجایی که بر چرخه تولید کارخانجات نظارت جدی وجود دارد، احتمال تخلف از سوی کارخانجات کم است و چگونگی جاسازی این قرص‌ها در کیک باید از سوی نهادهای ذیربط پیگیری شود.

به گفته او، کیک‌های حاوی قرصی که به دست دانشگاه علوم پزشکی کرمان رسیده، از برندهای مختلفی بوده‌اند.

وی به صاحبان فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، توصیه کرد که مواد خوراکی و آشامیدنی را مستقیماً از کارخانجات و نمایندگی‌های مجاز و شرکت های توزیع کننده معتبر، تأمین و عرضه کنند.

رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین اضافه کرد که بازرسان حوزه غذا و دارو و همچنین کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی استان، ضمن بازدید از کارخانجات و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی، بر روند تولید و توزیع محصولات خوراکی نظارت کامل داشته و گروه‌های مربوطه، تدابیر لازم را در این زمینه به عمل می‌آورند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38493
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.