دستگیری سارق ریل‌های قطار و حفاران غیرمجاز در کرمان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان از دستگیری سارق ریل‌های قطار و حفاران غیرمجاز با 58 قطعه زنجیر ریل در کرمان خبر داد.

سرهنگ”مهدی پورامینایی” امروز 29 بهمن ماه اظهار کرد: ماموران کلانتری 18 فرماندهی انتظامی کرمان با یکسری کار اطلاعاتی موفق شدند، سارق قطعات ریل های قطار را کمتر از یک ساعت از زمان سرقت در حالی که قصد فروش آنها را به یک مالخر داشت، دستگیر کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب پلیس درخصوص هماهنگی با پلیس راه آهن در جهت نجات جان مسافران افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارق 58 قطعه از زنجیر های ریل های راه آهن کشف و سارق به سرقت آنها نیز اعتراف کرد.

پورامینائی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، بیان کرد: مشارکت مردم در تولید و حفاظت از امنیت در کنار تلاش های پلیس زمینه های بروز جرایم را به حداقل رسانده و نشاط و طراوت جامعه را به ارمغان خواهد آورد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان همچنین از انهدام باند پنج نفره حفاران غیرمجاز کشف عتیقه در عملیات ماموران انتظامی بخش چترود خبر داد و افزود: ماموران انتظامی بخش چترود با یکسری کار اطلاعاتی موفق شدند اعضای یک باند پنج نفره حفاران غیرمجاز را در حین حفاری غیرمجاز در روستا های حوزه انتظامی این بخش را شناسائی کنند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی با یک عملیات پلیسی اعضای این باند را حین ارتکاب جرم دستگیر و یک دستگاه کامیون، یک دستگاه بیل مکانیکی، دوربین فیلمبرداری و سایر ادوات حفاری را از آنان توقیف کنند.

پورامینایی تصریح کرد: در بازجویی های تخصصی انجام شده از این افراد مشخص شد که آنان در حال حفاری غیرمجاز برای کشف عتیقه جات بوده اند که قبل از هر اقدامی از سوی پلیس دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در خاتمه با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اشیاء تاریخی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود./ایسنا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64891
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.