دستگیری عامل کلاهبرداری از دنبال کننده‌های یک صفحه اینستاگرام در کرمان

رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیر عامل کلاهبرداری از دنبال کننده‌های یک صفحه در اینستاگرام خبر داد.

آن طور که سرهنگ امین یادگارنژاد گفته فردی با در دست داشتن شکوایه ضمن مراجعه به این پلیس ، درخواست خود را مبنى بر اینکه شخصی با ورود غیر مجاز به حساب کاربری اینستاگرامش به تمامی مخاطبین وی به بهانه بستری شدن فرزندش در بیمارستان، پیام داده و درخواست وجه کرده که موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای در کرمان

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان داشت بعد از تماس تعدادی از دوستان و آشنایان متوجه شدم که فردی سودجو پس از دسترسی غیر مجاز به اکانت اینستاگرامم و درخواست پول از فالورها اقدام به اخاذی مبلغی بالغ بر 50 میلیون ریال کرده است.

او ادامه داد: با انجام تحقیقات علمی ، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده و انجام استعلامات تخصصی و فنی لازم و در نتیجه فردی که اقدام با ورود غیر مجاز به اکانت اینستاگرام اقدام به اخاذی از مخاطبان شاکی کرده بود مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: طبق ماده729ـ هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام انتظامی به شهروندان کرمانی هشدار داد: هرگز فریب تبلیغات دروغین فضای مجازی را نخورید، در هیچ شرایطی اطلاعات حساب اینستاگرامی خود را به بهانه های مختلف به افراد غیر ندهید و حتما تأیید هویت دو عاملی حساب خود را فعال و به صورت دوره ای رمز حساب اینستاگرامی خود را تغییر دهید.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 24603 218 034 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64823
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.