پای کیک‌های مشکوک به کرمان باز شد| آموزش و پرورش: نوع قرص داخل کیک هنوز مشخص نیست

وزارت بهداشت در حالی وجود قرص در کیک‌های بسته‌بندی شده را تکذیب کرده که با پیدا شدن قرص در کیک یک دانش‌آموز در بافت، این ماجرا وارد فاز تازه‌ای شده است.

چند روزی می‌شود که تصاویر و ویدیوهای وجود قرص در کیک‌های بسته‌بندی شده در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان دست به دست می‌شود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که خانواده‌ای در سراوان در میان کیک دانش آموز خود دو عدد قرص سفید رنگ پیدا کرد و موضوع را به علوم پزشکی اطلاع داد.

پس از رسانه‌ای شدن این خبر، ویدیوهای مختلفی از وجود قرص در برخی کیک‌ها منتشر شد که البته صحت آن‌ها با شک و تردید روبرو بود.

انتشار این اخبار سرانجام در روز گذشته با واکنش مسوولان مواجه شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در این رابطه به ایسنا گفت که

موضوع وجود قرص در کیک و فرآورده‌های غذایی به نظر یک شایعه و یک موضوع امنیتی است و مستندات دقیقی برای وجود قرص در مواد غذایی مشاهده و تاکنون گزارش نشده است.

کیانوش جهانپور همچنین گفت افرادی که با فرآیند تولید مواد غذایی آشنایی دارند می‌دانند که چنین چیزی امکان پذیر نیست. فرآیند تولید کیک اتوماتیک است و امکان ندارد قرص در داخل کیکی که پخته وجود داشته باشد.

در همین حال علوم پزشکی هرمزگان هم با اعلام اینکه «اکنون ۳۰ نمونه قرص یافت شده از ۱۲ شرکت مواد غذایی توسط مردم برای ما ارسال شده» تاکید کرد که نمونه‌های ارسالی به این دانشگاه، همگی باز بوده و نمی‌توان تایید کرد که وجود قرص یا کپسول در محصول از محل تولید کالا بوده یا خیر.

روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان هم در اظهارنظری مشابه با سخنگوی سازمان غذا و دارو، از مشکوک بودن این ماجرا صحبت کرد و به تسنیم گفت امکان اینکه موضوع دروغ باشد با توجه به این که نمونه دیگری تا به الان گزارش نشده است وجود دارد.

اگرچه این واکنش‌ها، احتمال شایعه بودن وجود قرص در کیک‌های بسته‌بندی شده را افزایش داد، اما دو اتفاق این ماجرا را وارد فاز تاره‌ای کرد.

اول اینکه دهقان، رییس مرکز بهداشت چابهار به ایرنا گفت که انبار یکی از کارخانه‌های مشهور ساخت کیک و شکلات که در آن بیش‌از ۳۰ هزار کیک مشکوک به حاوی قرص در این شهرستان بود تا بررسی‌های دقیق پلمپ شد.

اتفاق دوم اما در کرمان افتاد و پای کیک‌های مشکوک را به این استان باز کرد.

ماجرا به روز چهارشنبه برمی‌گردد. آنطور که امید سلاجقه، رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به «کرمان نو» می‌گوید دیروز یکی از دانش‌آموزان دبستان دخترانه شاهد شهرستان بافت هنگام خوردن کیک متوجه وجود قرص می‌شود.

به گفته او همان زمان کارشناسان مرکز بهداشت بافت در مدرسه حضور داشتند و کیک و قرص را برای آزمایش به مرکز بهداشت برده‌اند.

سلاجقه این خبر را که «قرص موجود در کیک، ترامادول بوده است» تکذیب کرد و گفت که آموزش و پرورش استان کرمان هنوز نمی‌داند چه نوع قرصی در کیک بوده است و مرکز بهداشت شهرستان بافت اول هفته آینده نتیجه را اعلام می‌کند.

به گفته این مقام مسوول، پدر این دانش‌آموز یک جعبه از این نوع کیک را از فروشگاه‌های سطح شهر خریداری کرده بود که به جز همین یک کیک، در دیگر بسته‌ها، قرصی پیدا نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38438
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.