چهارشنبه ها با ارز دیجیتال | هاوینگ بیت کوین کش و نصف شدن پاداش

هاوینگ بیت کوین کش امروز چهارشنبه 20 فروردین 99 حدود ساعت 17:00 به وقت تهران اتفاق افتاد. بیت کوین کش بزرگترین هاردفورک بیت کوین است و از این رو هاوینگ آن قابل توجه است.

هاوینگ بیت کوین کش، مهم‌ترین فورک بیت کوین، کمی زودتر از زمان‌ پیش‌بینی شده اتفاق افتاد و پاداش بلاک آن نصف شد. از این لحظه، پاداش استخراج‌کنندگان بیت کوین کش به جای ۱۲.۵ واحد، ۶.۲۵ واحد BCH خواهد بود.

شماره بلاک در بلاک چین بیت کوین کش، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بازار، در ساعت حدود ۱۶:۵۰ به وقت تهران، به ۶۳۰,۰۰۰ رسید و به این ترتیب، طی رویدادی به نام «هاوینگ» که پاداش استخراج (بلاک) را نصف می‌کند، از این پس در هر ده دقیقه، به جای ۱۲.۵ واحد بیت کوین کش، ۶.۲۵ واحد تولید می‌شود.

بر همین اساس، درآمد استخراج‌کنندگان بیت کوین کش که امنیت این شبکه را تأمین می‌کنند، به شکل ناگهانی نصف شد. استخراج‌کنندگان بیت کوین کش که هزینه زیادی را بابت تجهیزات ماینینگ پرداخت کرده‌اند، حالا باید برای بقا بجنگند. در این میان انتظار می‌رود که ماینرهای زیادی به دلیل عدم توانایی در رقابت و ضرر ده شدن ماینینگ، از شبکه بیت کوین کش خارج شوند.

طبق داده‌های استخر استخراج پولین (Poolin)، با قیمت فعلی بیت کوین کش و با احتساب نرخ برق ۰.۰۵ دلار به ازای هر کیلووات، حتی دستگاه‌های استخراج عرضه شده در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم اکنون زیان‌ده هستند.

تا چند ساعت دیگر هم شاهد فورک بیت کوین‌ اس‌وی (Bitcoin SV)، یکی دیگر از فورک‌های بیت کوین، یا به‌طور دقیق‌تر فورک بیت کوین کش، خواهیم بود.

در همین حال، قیمت بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی که امروز به طور میانگین حدود ۱۰ درصد افزایش یافته بودند، به تدریج در حال کاهش است.

باید صبر کرد و دید که بیت کوین کش پس از این رویداد مهم، طی روزهای آینده به چه سمتی پیش خواهد رفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46750
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.