ضعیف بودن زیرساخت‌های اینترنتی مدارس در مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز در استان وجود دارد، گفت: اکثر این مدارس، در مناطق عشایری یا روستایی هستند که معمولا در این مناطق با مشکلات زیرساختی اینترنتی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر در استان کرمان فعالیت می‌کنند که اکثر این مدارس در مناطق روستایی و عشایری هستند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه این قبیل مدارس معمولاً با مشکلات زیرساختی اینترنتی مواجه هستند، ادامه داد: طی این چند ماه همه دستگاه‌ها به ویژه بسیج دانشجویی و بسیج فرهنگیان با حضور داوطلبانه در روستاها اجازه ندادند دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

او افزوذ: امسال کار در این حوزه را با شعار «آموزش تعطیل نیست» آغاز کردیم و به این ترتیب هر خانه تبدیل به کلاس درس شد و در حال حاضر کار به صورت حضوری، غیرحضوری، آموزش تلویزیونی و توزیع بسته‌های یادگیری دنبال می‌شود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه بحث آموزش و پرورش در برخی مقاطع به صورت غیرحضوری چندان جوابگو نیست، افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا بحث آموزش در خصوص پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که کلاس کارگاهی دارند و مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق زرد و آبی به صورت حضوری انجام می‌شود.

او این نهاد را سنگ زیربنای توسعه دانست و افزود: لازمه شکل گیری جامعه توانمند، پویا و خلاق داشتن آموزش و پروش خلاق و کارآمد است. آموزش و پرورش تعلیم و تربیت آینده سازان کشور را بر عهده است.

اسکندری نسب همچنین با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پروش گفت: ۸۵۵ مصوبه در شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان طی ۹ ماه امسال داشتیم که بیش از ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62469
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.