جزئیات دریافت تسهیلات کرونا| حمایت 30 میلیونی از گروه‌های تئاتری

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از گروه‌هایی که در ایام شیوع ویروس کرونا آمادگی اجرا در فضای مجازی را داشته و ثبت‌نام کرده باشند؛ طی شرایطی تا سقف 30 میلیون تومان حمایت می‌شود.

در میان هنرهای نمایشی تئاتر از یکی از آن‌هایی بود که در دوران کرونا بیشترین صدمات را متحمل شد.

تعطیل شدن تمرین‌ها و نمایش‌ها و به دنبال آن سالن های نمایش دست به دست هم داد تا چراغ این هنر به کلی خاموش شود.

هفته قبل بود که جمعی از نمایندگان تئاتر ایران و انجمن های مختلف خانه تئاتر در مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.

توجه به معیشت خانواده‌ی کلان تئاتر در سراسر ایران، حقوق ایام  بیکاری و  تسهیلات بیمه و درمان و دارو یکی از خواسته های اصلی آنان بود.

در همین زمینه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اعطای تسهیلات کرونایی به گروه‌های تئاتر استان خبر داده.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گفته از گروه‌هایی که در ایام شیوع ویروس کرونا آمادگی اجرا در فضای مجازی را داشته و ثبت‌نام کرده باشند؛ طی شرایطی تا سقف 30 میلیون تومان حمایت می‌شود.

کمک 50 درصدی به میزان مبلغ کل فروش هر نمایش به گروه‌هایی که از ابتدای تیر ماه نود و نه، بعد از سه ماه تعطیلی به سبب کرونا، با اختصاص 50 درصد ظرفیت سالن ها ، از مخاطبان میزبانی داشته‌اند  ساختار حمایتی دیگری است که از سوی اداره کل هنرهای نمایشی قرار است انجام بشود.

تخصیص مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان از محل “سامانه تحفه” به صورت تسهیلات برای حمایت از طرح‌ها و درخواست‌های هنرمندان استان از دیگر حمایت هایی است که قرار است انجام بشود.

امکان ثبت درخواست‌های جدید دریافت تسهیلات “صندوق کارآفرینی امید”

معاون هنری اداره  ارشاد با اشاره به اینکه ثبت درخواست‌های جدید دریافت تسهیلات “صندوق کارآفرینی امید” از تاریخ 21 تا 23 دی‌ماه در سامانه تحفه امکان‌پذیر است افزود: متقاضیانی که پیش‌تر موفق به ثبت‌نام شده‌اند نیز در این فرصت می‌توانند پس از ویرایش و تکمیل فرم‌ها و ارائه طرح، تقاضای خود را به دبیرخانه استان ارسال کنند.

محمدی گفت: فهرست تماشاخانه‌های خصوصی برای دریافت حمایت‌ها تا سقف 100 میلیون تومان با بهره 4 درصد از سوی اداره کل به مرکز هنرهای نمایشی ایران ارسال شده که مراحل آن در شرف انجام و معرفی به بانک است.

او ادامه داد: “سامانه کارا “مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پرداخت تسهیلات بانکی بنگاه محور و حمایت از فعالیت‌ها و مشاغل غیردولتی به شدت آسیب‌دیده از شیوع کرونا در حوزه فرهنگ و هنر مجدداً فعال شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد افزود: این تسهیلات با بهره 12درصد بود که برخلاف سایر بخش‌ها، هنرمندان تئاتر استقبال چندانی نشان ندادند اما در مرحله جدید ثبت‌نام سقف تسهیلات پرداختی نسبت به دوره قبل افزایش یافته و تا اردیبهشت سال 1400 مشمول دوره تنفس خواهد بود.

او تصریح کرد: در دستورالعمل مربوط به “سامانه کارا “برای هر یک از تماشاخانه‌های تئاتر 150 میلیون تومان، آموزشگاه‌های آزاد هنرهای نمایشی درجه یک تا سه هر کدام 130 میلیون تومان، گروه‌های تئاتر ثبت شده، مؤسسات هنری تک منظوره و کانون‌های سرگرمی‌های نمایشی هر کدام 100 میلیون تومان و اساتید، هنرمندان و مربیان هنری هر کدام 20 میلیون تومان سقف تسهیلات استحقاقی پیش بینی شده است.

محمدی در ارتباط با انجام تمرینات گروه‌های تئاتری سطح استان بیان کرد: تمرینات گروه‌های تئاتر در شرایط زرد و نارنجی بلامانع است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62065
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.