خسارت کرونا به بخش فرهنگ کرمان بیش از 150 میلیارد ریال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خسارت شیوع کرونا به بخش فرهنگ، هنر و رسانه این استان ۱۵۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

محمد رضا علیزاده اعلام کرد: خسارت های اصحاب فرهنگ، هنر، نشر، سینما، رسانه، آموزشگاه ها، موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، اهالی تئاتر، موسسات قرآنی و صنوف مرتبط با این اداره در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: همان طور که بخش های خدماتی و تولیدی سراسر کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده اند، حوزه فرهنگ، هنر نیز متحمل آسیب هایی شده و تقریبا همه بخش های این حوزه از ابتدای شیوع ویروس، به مدت ۲ ماه تعطیل شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: همه بخش ها و حوزه های فرهنگی، هنری دینی و رسانه استان از جمله کانون های تبلیغاتی، حوزه های چاپ و نشر و چاپخانه داران، آموزشگاه ها و موسسات مختلف تعطیل هستند.

وی ادامه داد: موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی نیز فعالیت هایشان متوقف شده و بالطبع درآمدهایشان نیز از این مسیر قطع شده است، ضمن این که هزینه های اجاره بها و سایر تعهدات مالی آنها باعث ایجاد فشار اقتصادی به این حوزه و فعالان آن ها شده است.

علیزاده اظهار داشت: تلاش کردیم تا برآوردی منطقی، روشن و به دور از احساسات، خسارت های وارده را جمع بندی و نهایی نماییم که در این مسیر به رقمی معادل ۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال رسیدیم  که این رقم را به ستاد استانی مبارزه با کرونا  و وزارتخانه نیز اعلام کرده ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47300
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.