استاندار کرمان: کمترین کار برای هنر شهرستان‌های کرمان ثبت ملی آنها است

استاندار کرمان گفت: وقتی به این پنج شهرستان کرمان، راور، قلعه‌گنج، شهربابک و راین می‌رویم هنرهای‌شان به وضوح به چشم می‌آید و کمترین کار ثبت ملی این شهرستان‌ها است.

به گزارش کرمان نو، علی زینی‌وند در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بیان کرد: امیدواریم امروز با دفاع خوبی که از شهرهای کاندید می‌شود حتما به نتیجه‌ای برسیم زیرا وقتی به این پنج شهرستان می‌رویم هنرهای‌شان به وضوح به چشم می‌اید و کمترین کار ثبت ملی این شهرستان‌ها است.

وی افزود: تاریخ کرمان کهن و با عظمت بخش اعظمی از هویت ایران ما است و امروز هر جا از کتب تاریخی و روایتگری تاریخدانان را در هر جا مشاهده کنیم حتما نشانی از ایران می‌بینیم.
زینی‌وند ادامه داد: اقدامات مرکز کرمان‌شناسی بسیار خوب است گرچه ظرفیت‌ کرمان بیش از این‌ها هست؛ همچنین در همه مقاطع تاریخی کرمانی‌ها نقش عظیمی در رقم زدن افتخارات این تاریخ دارند.
وی عنوان کرد: کرمانی‌ها چون در دل این مکان هستند شاید قدر گنجینه‌ها و ظرفیت‌های این استان را زیاد ندانند اما از  بیرون این ظرفیت‌ها بسیار دیده می‌شود.
زینی‌وند تصریح کرد: در تاریخ انقلاب نیز نگاه کنیم کرمان در هویت‌بخشی به انقلاب نقش پررنگی داشته و شهید سلیمانی هم که سبب شده است نسبت به کرمان دید دیگری به وجود آید.
استاندار کرمان با اشاره به ثبت مرکز قنات‌های کرمان تصریح کرد: این ساختارها و این ثبت‌ها بسیار به ماندگاری ان‌ها کمک کرده و نشان می‌دهد ما وارث تمدنی هستیم که خیلی‌ها از ان بی‌بهره هستند.
وی اضافه کرد: هنرمندان و کرمانی ها بیایند در تاریخ این استان پژوهش کنند تا بتوانیم تاریخ و قدمت این استان را به همه معرفی کنیم.
وی با اشاره به موضوع گردشگری مقاومت گفت: در حال حاضر پیگیر گردشگری مقاومت هستیم و خودمان را آماده ‌می‌کنیم از تمام مهمانانی که به این دیار برای زیارت مزار سردار سلیمانی می‌آیند به بهترین نحو پذیرایی کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85639
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.