با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر


بهسازی کوچه‌باغ هنر بم آغاز شد

عملیات بهسازی کوچه باغ هنر در شهر بم در شرق استان کرمان روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری توسعه هنر به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مسئولان شهرستانی صبح امروز از بخش های مختلف کوچه باغ هنر بم و قنات های ثبت جهانی این شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم در جریان این بازدید گفت: کوچه باغ هنر در کنار ۲ قنات ثبت شده جهانی واقع شده است و نخلستان های وسیعی در کنار این قنات ها قرار دارد.

اعظم جوشایی بیان کرد: این فضا برای رویش آثار هنری توسط هنرمندان ایران در نظر گرفته شده است تا هنرمندان داخلی و خارجی بتوانند از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشند.

وی ادامه داد: هنرمندان می توانند برای عکاسی، نقاشی و هر هنر دیگری که دوست دارند بازدیدی از کوچه باغ هنر بم داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم تاکید کرد: این کوچه باغ دعوتنامه ای است از سمت مسئولان بم و مدیرعامل صندوق اعتباری توسعه هنر کشور که هنرمندان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و ثبت اثر هنری داشته باشند.

به گفته وی هنرمندان همچنین می توانند از ارگ تاریخی بم بزرگترین بنای خشتی جهان هم دیدن نمایند.

گفتنی است، چهار ثبت اثر جهانی در محدوده شهرستان بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد؛ ارگ جهانی بم و منظر فرهنگی آن، ۲ قنات ثبت جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بروات و نیز بخش هایی از کویر لوت این آثار را تشکیل می دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79312
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.