گردشگری و صنایع دستی به جشنواره کارآفرینان برتر استان اضافه شدند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: تفاوت مهم این دوره از جشنواره کارآفرینان برتر با سایر دوره‌ها اضافه شدن بخش گردشگری و صنایع دستی است که به عنوان یکی از بخش‌های تخصصی جشنواره در کنار بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات رقابت می‌کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “رضا اسماعیلی” صبح امروز ۲۳ تیرماه در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمان گفت: ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر از اول تیرماه جاری آغاز شده و تا ۱۰ مردادماه ادامه دارد.

وی شناسایی و انتخاب کارآفرینان برتر و معرفی آنان به عنوان الگو به آحاد مردم خصوصاً جوانان؛ ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری؛ ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی؛ هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور را از مهم ترین اهداف این جشنواره برشمرد.

تفاوت مهم این دوره از جشنواره با سایر دوره ها اضافه شدن بخش گردشگری و صنایع دستی است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: تفاوت مهم این دوره از جشنواره با سایر دوره ها اضافه شدن بخش گردشگری و صنایع دستی است که به عنوان یکی از بخش های تخصصی جشنواره در کنار بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کسانی که در دو سال گذشته برگزیده شده اند، نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: داوری ها از ۱۰ مردادماه آغاز می شود.

اسماعیلی کارهای نوآورانه، صادرات، فروش عملیاتی و میزان اشتغال را از مهمترین شاحص های این جشنواره ذکر کرد و افزود: به دلیل آنکه ما هیچ حمایتی از کارآفرینان برتر نداشتیم و فقط نام آنها را در رسانه ها اعلام کردیم، این موضوع باعث بی انگیزگی صاحبان کسب و کار برای حضور در این جشنواره شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۳ کارآفرین برتر استانی و ۱۰ کارآفرین برتر ملی در استان کرمان داریم.

متاسفانه رویدادهای کارآفرینی هم راستا نیستند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه از توسعه کارآفرینی سخن به میان آورد و گفت: با بیش از ۲۰ دستگاه در زمینه توسعه کارآفرینی مذاکره داشتیم اما شناسایی همه کسانی که در اکوسیستم کارآفرینی دخیل هستند، در حد توان این کارگروه نیست.

وی بهبود فضای کسب و کار، یکپارچگی برنامه های کارآفرینان، استفاده از امکانات استان و … را از اهداف این کارگروه برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه تعریف واحدی از کارآفرین در کشور و استان نداریم.

اسماعیلی برنامه های ترویجی، آموزشی، حمایتی و پژوهشی و تحقیقاتی را چهار محوری که در حوزه کارآفرینی دنبال می شوند، دانست و بیان کرد: متاسفانه رویدادهای کارآفرینی هم راستا نیستند.

“حسین مهرابی” سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه اشتغال و کارآفرینی را از بخش های مهم این کارگروه دانست و گفت: کارآفرینی نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما فردی که ورشکسته شود از جامعه طرد می شود این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته چنین نیست.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان بر لزوم نگاه ویژه افراد جامعه به اکوسیستم کارآفرینی تاکید کرد و افزود: باید اکوسیستم های کارآفرینی با رویکرد رقابت سازنده ایجاد کنیم.

وی در ادامه درباره جشنواره کارآفرینان برتر گفت: عده ای دوست دارند چراغ خاموش حرکت کنند که نیاز به آسیب شناسی دارد.

مهرابی ادامه داد: باید مشوق هایی برای کارآفرینان برتر در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73931
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.