آفت دلالی گریبانگیر کشاورزان جنوب کرمان شده است

جت الاسلام رضا سعادت‌فر روز چهارشنبه در نشستی به ‌مناسبت پنجم مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور ، افزود: تا زمانی که پدیده شوم دلالی از کشاورزی حذف نشود، مشکل تولید ثروت کشاورزان برطرف نمی‌شود.
وی ادامه داد: دلالان در فروش بذر، کود، سم و خرید محصول نقش اساسی دارند که این مساله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در این زمینه برنامه ریزی لازم انجام شود.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مسئولان استان در محاسبات کشاورزی درآمد پسته را از سبد کشاورزی جدا کنند، اظهار داشت: محاسبه پسته در مجموع سود و زیان کشاورزی استان سبب انعکاس آمار خوبی می شود که با توجه به ضرر و زیان کشاورزان جنوب کرمان این آمار ناصحیح است.
وی با اشاره به مشکلات کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: منابع آبی و خاکی ما به سرعت در حال نابودی است بنابراین باید الگوی کشت محصولات کشاورزی را تغییر دهیم.
آن طور که ایرنا نوشت امام جمعه جیرفت بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با ارایه یک برنامه کارشناسی شده و ورود نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی برای رفع خلأهای قانونی این برنامه تهیه و تدوین شود تا سبب تحول اساسی در اقتصاد کشاورزی منطقه ‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18848
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.