احتمال برگشت اعتبارات استان| استاندار: ظلم به کرمان است

نگرانی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در خصوص جذب نشدن اسناد خزانه استان درحالیست که گفته می‌شود اعتبارات تبصره‌ی ۱۹ در سال گذشته و امسال وصول نشده است.

رییس سازمان مدیریت کرمان می‌گوید تاکنون زمان جذب اسناد خزانه تمدید نشده و اگر تمدید نشود خطر جدی وجود دارد و نگران هستیم اعتبار برگشت بخورد.

به گفته جعفر رودری، کرمان در بحث اسناد تسویه بند و تبصره 5 جزو استان های پیشرو است و کار انجام شده و باید بحث مالیاتی تائید شود.

او می‌گوید در بودجه امسال بیش از 1880 میلیارد تومان ابلاغی تملک دارایی سرمایه ای به استان را داشته ایم که 792 میلیارد تومان آن معادل 42 و نیم درصد تاکنون تخصیص یافته و 344 میلیارد تومان آن نقد است.

۲۷ درصد اسناد جذب شده است

653 میلیارد تومان اسناد در سال جاری داشتیم که از این میزان 23 میلیارد تومان معادل 6.2 درصد اسناد استانی و 54 درصد ملی جذب شده و در مجموع 27 درصد اسناد جذب شده است.

رودری اضافه می‌کند که سال گذشته تا پایان بهمن ماه جذب اسناد 20 درصد بیشتر بود که اگر این مهلت تمدید نشود، به شدت با مشکل مواجه می شویم و اعتبار برگشت می خورد.

او می‌گوید در بحث فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی، هدفگذاری استان کرمان در سال جاری 491 میلیارد تومان بود و مجوز 85 میلیارد تومان گرفته شد و تاکنون نزدیک به 33 میلیارد تومان فروش و 23 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

مصوب درآمد عمومی استان کرمان در سال جاری 6051 میلیارد است که 5712 میلیارد تومان آن مالیاتی است و مصوبه 9 ماه مالیاتی 4284 میلیارد تومان بوده است.

رودری افزود: در 9 ماهه امسال 5182 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده و 905 میلیارد تومان مازاد درآمد داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در حوزه غیرمالیاتی 141 میلیارد تومان مصوب بوده که 113 میلیارد تومان منفی هستیم اما برآیند دو بخش و نسبت به رقم تفاهمنامه منعقد شده برای محاسبه مازاد درآمد استان ها 982 و نیم میلیارد تومان مازاد درآمد داریم.

انتقاد استاندار به جذب اعتبارات در استان

در همین حال استاندار کرمان هم می‌گوید برگشت اعتبار در شرایط بی‌پولی، ظلم به استان است. مصوبه استان را مبنی بر جابجایی اعتبار بین دستگاهی در صورت عدم جذب، با قطعیت پیگیری می‌کنیم و دستگاه‌هایی هستند که الان آمادگی جذب اعتبارات اضافه را دارند.

علی زینی وند افزود: علی رغم تمام زحمات در جذب اعتبارات و استفاده از ظرفیت های بودجه وضعیت استان کرمان مناسب نیست و دو ماه پایانی سال باید اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی عملکرد پایین کرمان در جذب اعتبارات را شایسته این استان ندانست و گفت: لیست پروژه های نیمه تمام توسط معاون عمرانی استاندار تهیه شده و امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم آنها را تکمیل کنیم که اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت داشته باشیم.

اعتبارات تبصره‌ی ۱۹ جذب نشده است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: «در استان کرمان اعتبارات تبصره‌ی ۱۹ در سال گذشته و امسال یک ریال جذب نشده که باید مدیران جدی‌تر پیگیر باشند».

حسن‌پور با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفته‌های آینده به استان کرمان و بیان این‌که باید از این فرصت استفاده کنیم، گفت: «مدیرکل آموزش و پرورش استان در گرفتن اعتبار برای تکمیل ساختمان ستادی این اداره کل خوب عمل کرده است».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63043
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.