رتبه سی‌ام کسب و کار استان در کشور| ۲۵ هزار کارگر بیکار و خانه‌نشین شدند

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به رتبه سی‌ام کسب و کار استان در کشور از اضافه شدن ۲۵ هزار نفر بیکار براثر تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط صنایع در استان کرمان خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت فضای کسب و کار استان کرمان نسبت به میانگین کشور در وضعیت بدتری قرار دارد افزود: استان کرمان رتبه سی‌ام کشوری را دارد و این خیلی بد است.

هفته قبل نیز صحبت‌های زیادی در مورد فضای کسب و کار استان کرمان شد. مهدی طبیب‌زاده، رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: «وضعیت فضای کسب و کار استان در تابستان بدتر از بهار بوده است.» در همین حال علی زینی‌وند، استاندار کرمان هم با انتقاد از وضع موجود فضای کسب و کار در کرمان گفت: ساختار اداری یک ساختار تسهیل‌گر در روند کسب و کار و یک ساختار مانع‌زدا نیست.

در همین رابطه کرمان‌نو در گزارش به فضای کسب‌وکار در کرمان پرداخت. بر اساس این گزارش فضای کسب و کار در استان کرمان نه تنها خوب نیست که روز به روز بدتر هم می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده عنوان کرد: سال گذشته ۲۵ هزار نفر بیکار به استان کرمان بر اثر تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط صنایع در استان اضافه شده است.

شناسایی موانع فضای کسب و کار استان

سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با فعالان اقتصادی بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد با بیان اینکه نخستین استانی در کشور هستیم که پنجره واحد الکترونیکی اقتصادی را ایجاد کردیم اظهار داشت: این پنجره برای صدور مجوزها مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه آموزش‌های لازم انجام شده و از طریق دفاتر پیشخوان امکان پیگیری استعلام‌ها وجود دارد گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری، اتاق بازرگانی کارهای خوبی را انجام داده است.

طبیب‌زاده با بیان اینکه موانع فضای کسب و کار استان کرمان شناسایی و احصا شده و البته بعضی موارد ملی است گفت: بهبود فضای کسب و کار استان کرمان دغدغه همه شده است و امیدواریم در آینده نزدیک نتیجه لازم را بگیریم.

قبول ساخت ۱۲۰ مدرسه در سطح استان توسط اتاق بازرگانی

او با اشاره به اینکه غیر از فضای کسب و کار رتبه استان کرمان در سرانه آموزشی استان نیز بسیار پایین است افزود: اتاق بازرگانی تقبل کرده تا ۱۲۰ مدرسه در سطح استان کرمان را با همکاری بخش خصوص بسازد؛ اما کافی نیست.

طبیب‌زاده  با بیان اینکه از نمایندگان استان کرمان در مجلس نیز درخواست داریم این موضوع را که بسیار جدی است پیگیری کنند گفت: نهضت مدرسه‌سازی در استان کرمان را با نام سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی آغاز کردیم و امیدواریم ما را یاری کنید.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه استان کرمان به‌شدت نیاز دارد تا به صنایع کوچک و متوسط در استان توجه شود گفت: کمک به فعالان اقتصادی کمک به بهبود رتبه کسب و کار استان و کمک به اشتغال استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62981
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.