جانمایی و اجرای زیر ساخت ۱۰ شتاب‌نگار زلزله در جنوب کرمان

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از جانمایی و اجرای زیر ساخت ۱۰شتابنگار زلزله(نسل جدید) توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در شهرهای جنوب استان کرمان خبر داد.

محمد ساردوئی گفت : با تلاش همکاران اداره مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان ، در امسال تعداد ده دستگاه شتابنگار برخط (نسل جدید)، از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به شهرهای جنوبی استان کرمان  اختصاص  یافت، در این راستا عملیات جانمایی و اجرای فنداسیون ها زیر ساخت لازم برای نصب شتاب‌نگار در ایستگاه های تعیین شده انجام شده است.

وی در خصوص مزایا و قابلیت های این دستگاه ها اظهار داشت : این شتاب‌نگارها از تکنولوژی روز دنیا بهره برده و کاربردهای فراوانی از جمله استفاده های تحقیقاتی و امداد و نجات در زلزله را داشته و ارزش ریالی هر دستگاه حدود ۱۰میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: در کلیه مراکز شهرستان ها و شهرهایی همچون زهکلوت، چاه دادخدا، مردهک و درب بهشت اجرا شده است و در سال گذشته نیز یک دستگاه از این شتاب‌نگارها در محل فرمانداری جیرفت نصب گردیده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی در پایان ضمن بر شمردن اهمیت این دستگاه‌ها اشاره کرد : با داشتن ایستگاه های فعال در زمان وقوع زلزله می توانیم در همان لحظات اولیه با داشتن شتاب ایستگاه های مختلف، گسیختگی ایجاد شده را بررسی و با توجه به شتاب ثبت شده هر دستگاه نسبت به ایجاد آرایش و اعزام اکیپ های امدادی و ارزیابی بدون فوت وقت به منطقه حادثه دیده اقدام موثر انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66257
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.