رییس صمت: ارزش صادرات فرش کرمان به بیش از ۲میلیون دلار رسید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت)استان کرمان با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه توسعه فرش دستباف گفت: صادرات فرش این استان در یک سال گذشته به بیش از ۲ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مهدی حسینی نژاد افزود: گرچه تولید فرش دستباف استان کرمان نسبت به سال های پیش رشد داشته اما با هدف‌گذاری هنوز فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت حدود ۴۰۰هزار مترمربع تولید فرش دستباف در استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: باتوجه به اینکه فرش دستباف این استان، سال ها به عنوان برند فعالیت می کرد، طی سال های گذشته از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و اکنون به این محصول توجهی جدی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در گذشته حتی بیش از ۳۰ میلیون دلار صادرات را در حوزه فرش داشتیم و در این خصوص طی این دولت تلاش هایی برای رسیدن به جایگاه واقعی این محصول استان شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ کارشناسی در حوزه طراحی، بافت و کیفیت مواد اولیه فرش توجه کرده است تصریح کرد: بیش از ۷۰ هزار بافنده فرش در استان کرمان داریم که ظرفیتی گسترده برای استان محسوب می شود.

به گفته حسینی نژاد، همچنین به تامین و تولید مواد اولیه باکیفیت در استان و نیازهای این محصول در کشورهای مختلف توجه می شود و در کنار آن به فرش سنتی استان به عنوان قالی کرمان توجه می کنیم اما نیاز داریم که در فعالیت ها تسریع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71594
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.