مدیرکل استاندارد استان کرمان:


ساختار سازمانی استاندارد در جنوب استان کرمان وجود ندارد

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: ساختار سازمانی استاندارد در جنوب استان وجود ندارد و سازمان اداری استخدامی کشور فقط اجازه راه اندازی اداره استاندارد به ما داده که راه اندازی شد و زمینی به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع برای احداث ساختمان آن در نظر گرفته شده؛ نگاه ما این است که ساختار اداره استاندارد جیرفت، به صورت اداره کل تعریف شود.

“اسماعیل عاقلی” ظهر امروز ۱۷ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته استاندارد با تبیین ضرورت استانداردسازی کالاها، خدمات و محصولات گفت: “چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر” شعار امسال هفته استاندارد است.

وی با یادآوری قدمت سازمان استاندارد در جهان، اظهار کرد: با داشتن یک ابزار و نگاه مشترک می توانیم جهان بهتر و تخریب کمتر منابع و کاهش آلودگی را داشته باشیم که استاندارد این بستر را در جامعه بشری ایجاد می کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به نامگذاری ایام هفته استاندارد در ادامه عنوان کرد: اگر محصولات و خدمات، کیفیت لازم و استاندارد را نداشته باشند بازار داخلی و خارجی را از دست می دهیم و باید استاندارد نیز به روزرسانی شده و ارتقا یابد.

وی بیان کرد: دولت برای کمک به تولید داخل، بسته حمایتی تدوین کرده که در این بسته یکسری ساز و کار برای تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان در نظر گرفته شد.

عاقلی ساختار سازمانی اداره کل را یکی از دغدغه های استان کرمان دانست و بیان کرد: در ۷ شهرستان منطقه جنوب استان اداره استاندارد وجود نداشت و اکنون اداره استاندارد در جیرفت راه اندازی کردیم. ضمن اینکه اکنون فقط در کرمان، رفسنجان، بم و سیرجان اداره استاندارد وجود دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: ساختار سازمانی استاندارد در جنوب استان کرمان وجود ندارد و سازمان اداری استخدامی کشور فقط اجازه راه اندازی اداره استاندارد به ما داده که راه اندازی و زمینی به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع برای احداث ساختمان آن در نظر گرفته شده است. نگاه ما این است که ساختار اداره استاندارد جیرفت، به صورت اداره کل تعریف شود.

وی تصریح کرد: موافقت تشکیل گروه پژوهشی منطقه ای جنوبشرق کشور در کرمان گرفته شده و همچنین موافقت خرید یک خودروی عملیاتی برای استان اخذ شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان از برون سپاری برخی از کارهای این اداره کل سخن گفت و در ادامه اظهار کرد: امسال در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدیم.

وی تدوین استانداردهای جدید و بازنگری استاندارد را از جمله وظایف این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: در شش ماهه امسال ۴۰ استاندارد در دست تدوین داریم که در صورت تصویب در مرکز، به عنوان سند ملی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین ۱۷۲ استاندارد در این بازه زمانی بازنگری شد.

عاقلی افزود: در نیمه اول امسال در حوزه واحدهای تولیدی و خدماتی ۷۶۹ مورد بازرسی و ۱۰۲۰ مورد نمونه برداری داشتیم که در مجموع ۶۱ پروانه استاندارد تمدید و ۴۸ مورد کاربرد علائم جدید صادر شده است.

وی از بازرسی ۴۲۷۶ مورد از مراکز عرضه و کالا در استان در شش ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: در حوزه اندازه شناسی در ارتباط با باسکول های بزرگ، ۴۸ مورد و ترازوهای کوچک ۶۴۵ مورد بازرسی صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان کشف پنج مورد جعل علامت استاندارد، رسیدگی به ۳۳ شکایت، ۴۰۲ مورد اخطار و ۴۲۵ مورد تذکر، ۱۴ مورد پلمب خط تولید، سه مورد پلمپ آسانسور و ۲۵۲ مورد توقیف و جمع آوری کالای غیراستاندارد را از جمله اقدامات حقوقی این اداره کل در نیمه نخست امسال برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که اقدام به جعل علامت استاندارد نموده یا با بازرسان استاندارد همکاری نکنند، اشد مجازات در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77955
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.