صدور بیش از ۳هزار گواهینامه صادراتی در کرمان

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: ۳هزارو ۴۰۸ گواهینامه صادراتی و ۳۳۲ مجوز وارداتی مشمول مقررات استاندارد طی امسال در کرمان صادر شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل عاقلی گفت: در سال ۱۴۰۰ نسبت به بازرسی و نمونه بردارس ۳۴۰۸ مورد از محموله‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان کرمان اقدام شده است که پس از بررسی و آزمون‌های انجام شده تعداد ۳۴۰۸ مورد گواهینامه انطباق کالا‌های صادراتی برای محصولات پسته، مغز پسته، انواع خرما، رطب به کشورهای مختلف ارسال شده است.

او افزود: در زمینه کنترل و نظارت بر محموله‌های وارداتی مشمول مقررات استاندارد در سال ۱۴۰۰، نصبت به بازرسی، بررسی اسناد و مدارک اظهار نامه و نمونه برداری محموله‌های وارداتی اقدام و دراین زمینه تعداد ۳۳۲ مجوز وارداتی انطباق با استاندارد صادر شده است که از این تعداد ۹۳ مورد مربوط به قطعات منفصله خودرویی و ۱۷۱ مورد مرتبط با مواد اولیه و کالا‌های حد واسط بوده است.

عاقلی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲۹ گواهینامه بازرسی از کشور‌های مبداء به این اداره کل ارائه شده است که ۸ گواهینامه بازرسی در مقصد صادر شده است.

او بااشاره به این که صدور و انطباق تعداد ۲۲ مورد کوتاژ از روش نمونه برداری و آزمون صورت پذیرفته است افزود: در ۶ ماه گذشته برای راه اندازی تولید کارخانه‌ها ۵ مورد دستگاه خودرو به صورت کامل وارد تا مراحل تاییدیه نوع با انطباق با استاندارد‌های ملی را طی کنند و همچنین در زمینه محصولات دارای پروانه استاندارد در مناطق ویژه، تشریفات قانونی برای ۴ مورد کوتاژ صورت پذیرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77848
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.