عملکرد ده ماهه بانک کشاورزی در خدمت رسانی به مردم استان

الله داد محمدی مفرد مدیر شعب بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: بانک کشاورزی هم‌راستا با سیاست های توسعه‌ای که جمهوری اسلامی ایران دارد، به عنوان یک بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش کشاورزی همواره رسالت ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش کشاورزی را داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار «کرمان‌نو» با اشاره به اینکه 50 درصد از اعتبارات بند الف ماده 18 برای اشتغال در بخش روستایی را بانک کشاورزی دریافت می‌کند، ادامه داد: ما در کشور جز 3 استان برتر پرداخت تسهیلات در بخش اشتغال پایدار و روستایی بوده‌ایم، هزار و 600 میلیارد ریال برای بیش از 2 هزار طرح پرداختی داشته‌ایم.

وی در مورد نرخ تسهیلات گفت: برای مناطق کم برخوردار و مناطق محروم 7 درصد و برای مناطق برخوردار 9 درصد می‌باشد.

محمدی مفرد عنوان کرد: مهم‌ترین مولفه در جامعه تامین امنیت غذایی است و انتظار داریم برای این رسالت بانک کشاورزی ،یعنی تامین منابع مورد نیاز کشاورزان ، مردم و خود کشاورزان ما رو همراهی کنند.

وی ادامه داد: ما جز استان‌های خسارت دیده از سیل بودیم، در شمال استان تا لان 500 میلیارد ریال اختصاص دادن به حوزه‌های کشاورزی از جمله زراعت، شیلات و مرغداری‌ها و دامداری‌ها، که ما تا الآن تقریباً 40 میلیارد ریال پرداخت شده و مشکلی برای پرداخت خسارات نداریم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت: ما در کنار ظرفیت‌های تسهیلاتی، بیمه محصولات کشاورزی رو داریم که تنها جایی که ما مطمئن بودیم که یک اقدام مؤثر انجام می‌گیرد همین بیمه محصولات کشاورزی بود که در سال زراعی 97_98 تا الآن غرامت پرداختی به کشاورزان 180 میلیارد تومان بوده است.

محمدی مفرد ادامه داد: با توجه به شرایط استان ما همیشه در معرض حوادث غیر مترقبه قرار دارد و کشاورزان باید دقت کنند که با بیمه کردن محصولات خودشان می‌توانند از چتر حمایتی بانک کشاورزی بهره‌مند شوند، ما در شمال استان 13 دفتر فعال داریم که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به دفاتر بانک کشاورزی محصولات خودشان رو بیمه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42675
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.