ماجرای انتصاب نماینده مدیرکل میراث در جنوب چیست؟| فعالی: هدف رشد بیشتر منطقه است

میراث فرهنگی جنوب زیر نظر مرکز استان اداره می شود و مدیرکل این نهاد فردی را به عنوان نماینده خود در هفت شهرستان جنوبی کرمان معرفی کرده است

مشکلات جنوب کرمان در حوزه میراث فرهنگی زیاد است به گفته برخی از فعالان اجتماعی حفاظت مطلوب و مناسبی از آثار و میراث فرهنگی این منطقه انجام نمی شود و در واقع نظارت ها بر آنها به حال خود رها شده و این دلیلی ندارد جز نبود امکانات و نیروی انسانی، در واقع روند تخریب بسیاری از آثار باستانی در جنوب کرمان شدت گرفته و افزایش یافته است. پهنه ی تاریخی جنوب کرمان بسیار وسیع بوده که نیازمند داشتن نیروی انسانی است. بسیاری از ادارات جنوب استان مستقل شده اند اما میراث فرهنگی همچنان زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اداره می شود. اخیرا طی حکمی از طرف مدیرکل میراث فرهنگی استان، مهندس کمالدین ضیا کمالی به عنوان نماینده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفت شهرستان جنوبی (جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار ) برگزیده شد ه است. وی تاکنون به عنوان معاون اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت به خدمت مشغول بود. از آنجا که چنین ‍پستی در چارت سازمانی میراث فرهنگی وجود ندارد موضوع را از مدیرکل میراث فرهنگی استان جویا شدیم.

جنوب کرمان نیازمند داشتن یک نماینده بود

فعالی مدیرکل میراث استان کرمان در این خصوص به«کرمان نو»گفت: « با توجه به بعد مسافتی که با مناطق جنوبی استان داریم تصمیم گرفتیم فردی را به عنوان نماینده مدیرکل در این منطقه معرفی کنیم البته از گذشته چنین پستی را داشتیم.»

وی افزود: « در هر شهرستان یک اداره یا نمایندگی داریم اما فردی را بعنوان نماینده معرفی کردیم تا هماهنگی های لازم را بین این ادارات به وجود بیاورد. برخی جلسات را نیز به نمایندگی از مدیرکل میراث حضور داشته باشد تا شاهد رشد بیشتر این منطقه باشیم و کارها بهتر پیش برود.»

وی تاکید کرد: « البته در گذشته آقای فرخی این وظیفه را برعهده داشتند که وی به جای دیگری منتقل شدند و این وظیفه را به شخص دیگری واگذار کردیم.»

قصد پشت میزنشینی ندارم

کمال الدین ضیاءکمالی نماینده میراث فرهنگی در جنوب استان نیز در این خصوص گفت: « با تصمیم مدیرکل میراث فرهنگی استان من به عنوان نماینده و هماهنگ کننده بین ادارات در جنوب معرفی شدم و در حال حاضر پیگیر هستم تا اختیاراتی که لازم داریم را به مرکز استان اعلام کنم.»

وی افزود: « قصد ندارم پشت میز بنشینم و به عنوان نماینده مدیرکل میراث ژست بگیرم بلکه تمام تلاشم را برای پیشرفت جنوب کرمان در حوزه کاری خود خواهم کرد زیرا این منطقه پتانسیل های زیادی دارد که باید به آن توجه شود.»

وی ادامه داد: « نظرم بر این بود تا به شکل چراغ خاموش در منطقه کار کنیم اما برخی از سایت های خبری انتخاب من را به عنوان نماینده میراث رسانه ای کردند و این مساله بحث هایی را نیز در پی داشته است. اگر کسی من را از نزدیک بشناسد قطعا می داند من اهل پست و …نیستم بلکه دوست دارم بتوانم برای منطقه جنوب کار کنم، دوستانی که در شهرستان های جنوبی هستند نیز از این انتخاب استقبال کرده اند و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم روزهای خوبی را در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری و…رقم بزنیم.»

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.