استاندار کرمان انتقاد کرد


مصارف پایین بانک های خصوصی کرمان؛ علی رغم منابع کلان

استاندار کرمان گفت: بانک های خصوصی پول کلانی از منابع استان جذب می کنند اما مصارفشان پایین است و باید در چارچوب استان به وظایف خود با حفظ تجارتشان عمل کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”علی زینی وند” صبح امروز ۱۳ آبان ماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات پسته اظهار کرد: در زمینه مشکلات مطرح شده مربوط به پسته، آنچه مربوط به استان است، بحث ساماندهی تولید است.

وی افزود: سال قبل اعلام شد سالیانه ۱۰۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت پسته از گردونه تولید خارج می شود و از طرف دیگر دراستان کرمان در بحث راندمان تولید در هکتار نیز وضعیت خوبی نداریم.

زینی وند با اشاره به اینکه برای رقابت با بازار جهانی باید همه ۲۷ استان درگیر تولید پسته را با هم ببینیم، تصریح کرد: عدم کیفیت و کارآیی در محصول به بحث خرده مالکین و کشاورزی سنتی بر می گردد که آب و منابع را هدر می دهد و اگر تجمیع شده و به اداره دانش بنیان روی بیاوریم، وضعیت متفاوت خواهد شد که این مسائل نیاز به قانون و تغییر قوانین مجلس و رویکرد دولت ها ندارد و در اختیار خودمان است و باید اقناع سازی کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: بحث یکپارچه سازی گلخانه ها نیز در جنوب استان اگر تقویت شود، به تولیداتی تبدیل می شود که وضعیت مردم را تقویت کرده و کیفیت درآمد را به شدت افزایش می دهد که دراین زمینه باید کارگروهی ویژه وقت بگذارد.

وی در ادامه درباره منابع مالی بیان کرد: توانستیم بخشی از منابع را به سمت استان بیاوریم و ۱۶ هزار میلیارد تومان منابع شرکت های بزرگ به استان آمده که این موارد را دستوری سامان می دهیم و باید بانک ها لیست خدمات به ما بدهند.

زینی وند با تشکر از همراهی بانک ها اظهار کرد: بانک های خصوصی پول کلانی از منابع استان جذب می کنند اما مصارفشان پایین است و باید در چارچوب استان به وظایف خود با حفظ تجارتشان عمل کنند.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در زمینه هدر رفت منابع آبی در استان کرمان گفت: باید موارد را جمع بندی و با امضای مسئولان ارشد استان به دولت ارائه کنیم تا دولت در قالب لوایح کارشناسی مسائل آب را دنبال کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79362
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.