نسخه تازه دولت برای دوران کرونا؛ فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی

رییس‌جمهور کشورمان امروز اعلام کرد که طرح وزارت بهداشت مبنی بر اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی اجرا می‌شود.

تسنیم گزارش داده که حسن روحانی در جلسه‌ای با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان تاثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای اجرای مرحله سوم این طرح با عنوان “فاصله گذاری هوشمند اجتماعی” مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

او گفته طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت. ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

به گفته رییس‌جمهور هدف از اجرای این طرح این است که در کنار اولویت سلامت زندگی، معیشت، کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و آینده فرزندان‌مان نیز اهمیت دارد از این نظر باید بدانیم در روز پایان تشکیل محدودیت‌ها مردم نباید نگرانی از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما باید نگرانی آنها را تا اندازه زیادی کاهش بدهیم.

روزنامه ایران هم از قول روحانی نوشت که جزییات طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

فاصله‌گذاری هوشمند از کجا آمد؟

سه روز پیش بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت که به دنبال اجرای طرحی بعد از فاصله گذاری اجتماعی هستیم. نیروی انتظامی و وزارت کشور در اجرای فاصله گذاری اجتماعی کمک ویژه‌ای کرده‌اند. گام دوم طرح با عنوان فاصله گذاری هوشمند اجرا خواهد شد که این طرح برای باز گرداندن کسبه‌ای که کار آنها ارائه خدمات خاصی به مردم است و بازگشایی برخی مراکز علمی و فرهنگی و خدماتی و مذهبی با پروتکل‌هایی که کارشناسان اعلام خواهند کرد، انجام می‌شود تا کشور به شرایط عادی‌تری برگردد.

این اظهارنظرها در حالی است که امروز بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحدهای تولیدی کار خود را آغاز کردند، آن هم در شرایطی که وزیر بهداشت روز گذشته به تندی از تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازگشایی کارخانه‌ها انتقاد کرده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46389
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.