پیشنهاد تدوین پیوست آب، در مطالعات آمایش سرزمینی

جعفر رودری در جلسه یک‌صد وهشتمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: اقتصادمقاومتی با ابلاغ سیاست‌های توسط مقام معظم رهبری در سال 92 مطرح شد که با توجه به اینکه در سال 93 اقدامات اجرایی خاصی در این راستا صورت نگرفت، در سال 94 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استانی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 95 پروژه اولویت‌دار به 19 دستگاه اجرایی و در سال 96 نیز 121 پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به 23 دستگاه اجرایی و ملی ابلاغ شده است.

آن طور که ایسنا نوشته رودری با بیان این مطلب که 27 پروژه ملی اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به 13 دستگاه اجرایی استان در سال جاری ابلاغ شده است، اظهار کرد: تهیه و تدوین برنامه مقابله با تحریم‌ها، تداوم پروژه‌ها و برنامه های سال‌های گذشته از دیگر برنامه‌های سال جاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و استان کرمان می‌باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین بسته مقابله با تحریم‌ها را آغاز کرد که خوشبختانه این طرح در حال حاضر آماده ارایه شده است.

وی با یادآوری اقدامات اقتصادمقاومتی استان کرمان در سال‌های اخیر، بیان کرد: در استان کرمان، ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی با طرح ایجاد شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج این کار را آغاز و با اجرای طرح های مثلث توسعه اقتصادی، ایده استفاده از معین‌های اقتصادی در مناطقع هشتگانه و … در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته است..

رودری به رتبه‌های استان کرمان در بخش اقتصادمقاومتی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: استان کرمان در حوزه اقتصادمقاومتی در سال 95 رتبه سوم  و در سال گذشته رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این مطلب که در راستای تحقق اقتصادمقاومتی، 429 پروژه اقتصادمقاومتی استانی در استان کرمان تعریف شده است، عنوان کرد: تعداد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی 96 استان کرمان 445 مورد بوده است ضمن‌ آنکه تداوم پروژه‌ها و برنامه های سال‌های گذشته را نیز در دستور کار داشته و در سال جاری نیز 246 پروژه اقتصاد مقاومتی و 15 برنامه اجرایی مدنظر داریم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان بیان کرد: تامین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: آب یک مساله استراتژیک برای استان است و حتی پیشنهاد داده‌ایم که یک پیوست آب در طرح مطالعات آمایش سرزمین ارایه شود.

وی با بیان اینکه سهم ما از سپرده گذاری و تسهیلات هیچ تناسبی با هم ندارند، اظهار کرد: در راستای هدف گذاری انجام شده برای رسیدن به رشد پویا در استان کرمان الگوی تامین مالی در برنامه ششم توسعه تدوین شده که براساس برآوردهای تعیین شده 13.1 درصد از بودجه دولت، 36.5 درصد از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی، 4.1 درصد از بازار سرمایه، 9.8 درصد از شرکت‌ها و موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی، 3.8 درصد آورده اشخاص، 22.6 درصد سرمایه‌گذاری خارجی و 9.7 درصد از صندوق توسعه ملی باید تامین شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18710
1 نظر
  1. محمد می گوید

    فقط در حد حرف کاش هم کمی عمل بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.