کرمان توانایی تبدیل شدن به پایلوت اقتصادی را در کشور دارد

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به عدم اجرایی شدن برخی تصمیمات و مصوبات استان تصریح کرد: متاسفانه این روزها هر مسئله ای را به تحریم ها ربط می دهند در حالی که برخی از این تعهدات هیچ وابستگی به تحریم‌ها نداشته و جای سوال است که چرا این طرح ها و پروژه ها پس از گذشت چند وقت از مصوبه آنها هنوز اجرایی نشده است؟

وی معتقد است: استان کرمان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی که در حوزه های اقتصادی، گردشگری، صنعتی و معدنی و … دارد می تواند به عنوان پایلوت اقتصادی در کشور مطرح شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از آثار سنگین شوک ارزی به اقتصاد کشور خبر داد و گفت: نمی توان از نقاط و آثار منفی شوک ارزی به کشور گذشت اما این شوک ارزی فرصت‌هایی نیز برای ما ایجاد کرده است به‌طورمثال در بخش زغالسنگ یک فرصت جدیدی پس از این شوک بر روی این صنعت بازگشایی شد به طوری که چند هفته قبل اولین محموله صادراتی زغالسنگ از کرمان را داشته و پیش بینی می کنیم در سال جاری بتوانیم 5 هزار شغل در استان کرمان به راحتی در حوزه زغالسنگ ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه منابع مالی محدود دولت نمی توان با منابع دولتی توسعه را در استان پایه گذاری کنیم لذا باید از بخش خصوصی در این راستا استفاده کرد.
پورابراهیمی به جاری شدن سیل‌ در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در پی پیگیری های صورت گرفته مقرر شد از محل صندوق خسارت ملی 200 میلیارد تومان جهت ترمیم و اصلاح راه‌های استان که تحت تاثیر سیل دچار خسارت شدند، اختصاص یابد.

وی می گوید: کلیه منابع حاصل برای دهیاری‌‌ها نیز به صورت مستقیم به دهیاری تعلق خواهد گرفت که این بودجه نیز زیر نظر دهیاری هزینه خواهد شد، همچنین در بحث اجرای طرح های هادی روستایی نیز هماهنگی هایی برای اجرای هرچه بهتر این طرح انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28289
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.