نیمه دوم امسال


۲۶۰۰ تن کالای اساسی به بازار رفسنجان تزریق شد

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در کرمان گفت: طی ۶ ماه دوم سال جاری ۲ هزارو ۶۰۰ تن کالای اساسی شامل برنج، گوشت مرغ و گوشت قرمز، قند و روغن در سطح شهرستان با قیمت ‌های مصوب در قالب طرح تنظیم بازار توزیع شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، عباس حاج عبداللهی اظهار کرد: این درحالی است که از ابتدای آبان‌ ماه امسال وظیفه نظارت بر بازار مصرف کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی محول شد.

وی ادامه داد: طی این مدّت ۶۵۰ تن برنج از نوع تایلندی و هندی، یکهزار و ۴۰۰ تن روغن، ۴۲ تن گوشت قرمز منجمد، ۳۰۰ تن شکر و  ۳۰۰ تن مرغ منجمد به بازار رفسنجان تزریق که قسمت اعظم آن توزیع شده و بقیه نیز در حال توزیع است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در شرایط فعلی تا رسیدن به تعادل عرضه و تقاضای کالاهای اساسی، از خرید مازاد بر نیاز مصرف روزانه خود خودداری کنند اظهار داشت: توزیع میوه شب عید هم از ۲ روز گذشته (پنجشنبه) آغاز شده است.

به گفته حاج عبداللهی در فاز نخست ۲۰۰ تن میوه شامل سیب درختی، پرتقال تامسون و پرتقال والنسیا از طریق تعاونی واقع در خیابان امام(ره) آغاز شده است و مجدد در پنجم فروردین ماه آینده نیز فاز بعدی توزیع میوه و نیز توزیع برنج و شکر شروع می شود تا مردم در این خصوص کمبودی احساس نکنند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان همچنین توصیه کرد: مردم چنانچه در زمینه مواد غذایی تخلفی از جمله گرانفروشی، عرضه کالاهای تاریخ گذشته و کیفیت پایین گوشت و نان مشاهده کردند می توانند با مراجعه به واحد تنظیم بازار در جهاد کشاورزی طرح شکایت کنند.

وی ادامه داد: برخی فروشندگان در معامله غش می کنند یا وزن مرغ منجمد را افزایش می دهند؛همچنین ممکن است گوشت گاو را به جای گوشت شتر بفروشند که بشدّت با این فروشندگان برخورد می شود.

حاج عبداللهی بیان کرد: طی ۲ ماه گذشته ۴۵ پرونده علیه متخلفان تشکیل شده که عمدتاً گرانفروشی داشته اند یا اجناس تاریخ گذشته را به فروش می رساندند که برای طی تعیین مجازات به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86616
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.