لزوم تأمین مستمر گاز صنایع و معادن استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: کرمان به عنوان قطب تولید فرآورده ها و مشتقات معدنی و فولادی کشور، نیاز مبرم به تامین مستمر گاز برای صنایع و معادن خود دارد.

به گزارش کرمان نو، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت، به لزوم تامین گاز مورد نیاز برای صنایع و معادن استان کرمان اشاره داشت و عنوان کرد: صنایع معدنی و فولادی استان کرمان دارای رشد چشمگیری هستند.

او اضافه کرد: کرمان به عنوان قطب تولید فرآورده ها و مشتقات معدنی و فولادی کشور، نیاز مبرم به تامین مستمر گاز برای صنایع و معادن خود دارد.

زاهدی از وعده عملی نشده چندین سال قبل مبنی بر اجرای خط یازدهم سراسری از سوی شرکت ملی گاز ایران سخن به میان آورد و ابراز داشت: انتظار داریم وزارت در خصوص برگزاری مناقصه جهت اجرای قطعه نخست خط مزبور به طول ۳۷۵ کیلومتر و سایز ۵۶ اینچ از استان هرمزگان(خط هفتم سراسری) تا خط ۴۲ اینچ ارسنجان – رفسنجان، اقدام کند.

زاهدی همچنین در این دیدار، از کمبود شدید فضای آموزشی در کرمان سخن به میان آورد و با تاکید بر ضرورت بازسازی مدارس شهر کرمان، اظهار داشت: باید برای آن اقدام لازم صورت گیرد، علاوه بر این، توسعه هنرستان ها از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انتظار داریم کرمان در این زمینه مورد حمایت جدی قرار گیرد.

او اضافه کرد: هنرستان شهید شبستری کرمان از قدیمی ترین هنرستان های این استان است و در مرکز شهر کرمان وضعیت نامناسبی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخریب و بازسازی این هنرستان نیاز فوری بوده و از وزارت نفت می خواهیم نسبت به تامین اعتبار آن، اقدام لازم را صورت دهد.

اوجی وزیر نفت نیز ضمن قول پیگیری در خصوص تأمین گاز گفت: موضوع هنرستان بررسی و در قالب برنامه های سفر ریاست جمهوری به کرمان پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92902
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.