ورود تکنولوژی جدید تولید پنل های خورشیدی به «منطقه ویژه اقتصادی» رفسنجان

جلسه بررسی راه اندازی کارخانه تولید اینورتر، پنل خورشیدی و استراکچر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، روح الله بهرامشاهی با معرفی اجمالی منطقه، مزیت های آن را از جمله قانون معافیت مالیاتی برشمرد و اظهار کرد: در آینده، خط ریلی منطقه راه اندازی خواهد شد که به بندر چابهار متصل می شود و یک زیرساخت مهم در کنار زیرساخت هوایی محسوب می شود و تولیدکنندگان می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: برای ایجاد انبار عمومی در منطقه که از نیازهای واحدهای تولیدی‌ است، جلسه ای در تهران برگزار کردیم که قرار است طی بازدیدی که در آینده  نزدیک از منطقه انجام می شود، در این خصوص تصمیم گیری و اقدام شود.

وی همچنین به نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق که در منطقه راه اندازی می شود، اشاره و اظهار کرد: این یک نکته مثبت علاوه بر واحدهای تولیدی منطقه برای کل شهرستان بوده و برق جنوب شرق کشور را هم تأمین خواهد کرد و یک زیرساخت خیلی خوب به شمار می رود.

بهرامشاهی یکی دیگر از محاسن مناطق ویژه را صدور مجوز دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی با توجه به قیمت پایین زمین و سایر زیرساخت ها، آینده روشنی برای سرمایه گذاری دارد.

مهندس ایمان احمدی مدیرعامل شرکت “مشاهیر نیرو” نیز در این جلسه  منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را یک موقعیت اقتصادی زیربنایی دانست و از راهکارهای صحیحی که توسط مشاوران منطقه برای سرمایه گذاران صورت گرفته است، قدردانی کرد.

وی در خصوص فعالیت ۱۱ ساله شرکت مذکور توضیح داد: شرکت آکادمی انرژی های ایران و آموزش در رشته انرژی های تجدیدپذیر در کشور و اولین و تنها شرکت است که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای مدرک صادر می کند و دانشجویانی از کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان حتی از آلمان در دوره های آموزشی شرکت کردند و یکی از وزرای نیرو نیز جزو مهارت آموزان در این دوره ها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت در زمینه واردات قطعات پنل های خورشیدی تصریح کرد: به این فکر افتادیم که خودمان تولیدکننده باشیم و به همین منظور ماشین آلاتی وارد کردیم و در شهرک خضراء سرخس کارخانه تولید پنل خورشیدی و اینورتر را راه اندازی کردیم.

این سرمایه گذار خاطرنشان کرد: خط دوم را از اتریش آوردیم و بعد از مذاکراتی که داشتیم، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را انتخاب کردیم که با استفاده از مزیت های منطقه، تکنولوژی جدیدمان را در این منطقه راه اندازی کنیم.

وی ابراز کرد: وجود گمرک برای ما خیلی مهم است؛ چراکه جایی که گمرک باشد کار تولیدکننده تسهیل می شود و امیدواریم با راه اندازی خط ریلی منطقه ویژه هم زیرساخت خوبی برای ما ایجاد شود.

احمدی از همکاری با کمیته امداد برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد در حوزه پنل های خورشیدی نیز یاد کرد.

به گزارش ایسنا این  جلسه  با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه تولید اینورتر، پنل خورشیدی، استراکچر(سلول خورشیدی) در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82580
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.