در نشست مجمع نمایندگان استان عنوان شد


با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان کرمان، بخش مهم درخواست های نمایندگان مردم این استان در مجلس، بحران آب و حل این مسئله است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، نشست مجمع نمایندگان استان کرمان صبح امروز ۱۵ تیرماه با استاندار برگزار شد.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان کرد: بسیاری از قوانین کشور عمومیت دارند اما ممکن است در شمال جواب دهد و جنوب جواب ندهد بنابراین برخی اختیارات باید به استاندار تفویض شود تا در استان بتوان تصمیم گرفت.

وی در خصوص بحران بی‌آبی تصریح کرد: باید دید باقی استان‌ها برای این بحران چه تصمیمی گرفته‌اند؛ الان موضوع بازار آب مطرح است و باید مشخص کرد چه کسی به این موضوع ورود کرده و مسئله را حل کند.

جلالی ادامه داد: برخی قوانین هم وضع شده اما عمل نمی‌شود و باید دید بانک‌ها چرا از قوانین نظام پیروی نمی‌کنند.

وی در رابطه با برنامه راهبردی فرهنگی استان اضافه کرد: برنامه‌ها و همایش‌هایی که در حال حاضر گذاشته می‌شود ما را از نقطه تکامل دور می‌کند. بهتر است قرارگاه فرهنگی در این خصوص تشکیل شود تا درباره سلامت جامعه تصمیم جدی گرفته شود.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، درخصوص برنامه سفر ریاست جمهوری به استان کرمان ابراز کرد: در رابطه با موضوع بحران آب به دلیل فراگیری در بسیاری از شهرستان‌ها باید فکر جدی شود.

وی افزود: برخی جاده‌ها و بیمارستان‌های استان نیز نیاز به اعتبار زیادی برای تکمیل ندارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به بحث فرهنگی اضافه کرد: در حال حاضر بسیجی، چادری و انقلابی بایکوت شده‌اند و امر به معروف و نهی از منکر بسیار سخت شده و حامی ندارد.

غضنفرآبادی در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه گفت: برای بحث افاغنه باید با یک چارچوب اساسی تصمیم گرفت.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: مردم در حال حاضر واقعا در سختی هستند؛ مشکلات کارمندان و بازنشستگان بسیار زیاد شده است و در ایجاد زیرساخت‌ها برای کمک به وضعیت معیشتی مردم باید تسریع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91579
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.