هشدار مدیرکل دامپزشکی کرمان


احتمال شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی کرمان درباره احتمال شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در کرمان هشدار داد و بر تشدید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آن تاکید کرد.

حسین رشیدی با اشاره به احتمال بروز و شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان کرمان گفت: رعایت حداکثری شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای با توجه به فصل زمستان و مهاجرت پرندگان وحشی برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان ضروری است.

او افزود: از جمله این تدابیر رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای است که خطرات شیوع و انتشار بیماری را کاهش می‌دهد و موثر‌ترین راه در پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان درمرغداری‌ها است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: ۳ محور اساسی در کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور، رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای در خصوص کنترل عبور و مرور به محل پرورش طیور، اجرای قوانین بهداشتی از سوی کارگران و پرورش دهندگان واحد‌های پرورش طیور و حفظ بهداشت اماکن پرورش طیور و محوطه مرتبط با آن است.

او با تاکید بر آموزش مستمر کارگران و پروش دهندگان طیور، افزود: لازم است آموزش‌های اصول امنیت زیستی و رعایت نکات بهداشتی به کارگران و پروش دهندگان طیور صورت پذیرد.

رشیدی از برخورد این اداره کل با موارد زنده فروشی پرندگان در شهرستان‌ها خبر داد و اعلام کرد: در صورت خرید پرندگان زینتی از مراکز مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور، لازم است این پرندگان حداقل به مدت ۲ هفته در محل جداگانه نگهداری شوند و در صورت احراز سلامتی، انتقال یابند.

او از شهروندان در خواست کرد: فقط محصولات طیور مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور را خریداری کنند و از خرید گوشت مرغ، تخم مرغ بدون هویت و یا فاقد مجوز از سازمان دامپزشکی خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه مرغداران باید هر گونه بیماری و تلفات در واحد‌های پرورشی را سریعا به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند، تصریح کرد: سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ آماده دریافت گزارش‌های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحد‌ها است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.