ارائه خدمات سلامت به سه منطقه پاریز، هماشهر و مکی‌آباد


بهبود نسبی شرایط درمانی در سیرجان

کاهش محرومیت سیرجان در بخش درمان و سلامت در اولویت مسئولان این شهر است.

در منطقه مکی‌آباد به عنوان بخشی از حاشیه محروم مانده‌ی شهر سیرجان یک مرکز خدمات جامع سلامت افتتاح شد. امروز دوشنبه هفتم شهریور با حضور یعقوبی فرماندار سیرجان و همراهی رحمان جلالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان همزمان با هفته دولت از مرکز خدمات جامع سلامت شهید حسن مکی آبادی  رونمایی شد.

به گفته مسئولان دانشکده علوم پزشکی سیرجان این مرکز با مساحت 575 متر با هزینه ای 60 میلیارد ریالی ساخته شده است و قرار است مشابه آن در  در پاریز و هماشهر نیز ایجاد شود.

همچنین چند روز پیش مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سفر به استان کرمان و سیرجان از اورژانس بیمارستان دکتر غرضی سیرجان دیدن و از شرایط بهسازی شده ی آن بازدید کرد. اورژانس این بیمارستان با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهسازی شده است. زیربنای آن از ۵۰۰ متر به ۱۵۰۰ متر مربع افزایش یافته و تعداد تخت‌های آن نیز از ۲۸ تخت به تعداد ۳۹ تخت افزایش یافته است.

در جریان عملیات بازسازی بیمارستان تأمین‌اجتماعی سیرجان، بخش زایمان این بیمارستان نیز ارتقا پیدا کرده است و سازمان تأمین‌اجتماعی موضوع ساخت پلی‌کلینیک را در سیرجان در آینده در حال بررسی دارد.

گفتنی ست که شهر سیرجان با وجود توسعه صنعتی و معدنی و مهاجرپذیری‌اش از منظر جذب جوانان جویای کار در کشور، در بخش سلامت و درمان دچار کمبودهای جدی بوده و از منظر توریست سلامت، مسافران درمانی زیادی را نصیب کرمان و یزد و حتا شیراز می‌کند. نقطه ضعفی که مسئولان عالی رتبه این شهر با تامین بودجه بیمارستان دولتی 300 تخت خوابی و وارد کردن سرمایه گذار بخش معدنی برای ساخت بیمارستان خصوصی و همچنین تلاش برای ارتقا دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه، چندی در پی رفع آن هستند.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96070
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.