تاخیر بی‌حاصل در شروع کار ادارات| علوم‌پزشکی دیر تصمیم می‌گیرد یا موانع دیگری‌ است؟

وضعیت بسیار ناسالم هوا در اکثر نقاط استان درحالی است که اطلاع‌رسانی دیرهنگام در اعلام تاخیر آغاز به کار ادارات آن هم به دلیل کاغذبازی اداری سبب شد بسیاری از کارمندان ساعت ۷ در محل کار حاضر شده باشند و دو نوبت اطلاع رسانی تاخیر دو ساعته چندان در کاهش حضور کارمندان در سطح شهر و حضور در محل کار موثر نبود.

وضعیت بسیار ناسالم هوا در اکثر نقاط استان درحالی است که اطلاع رسانی دیرهنگام در اعلام تاخیر آغاز به کار ادارات آن هم به دلیل کاغذبازی اداری سبب شد بسیاری از کارمندان ساعت ۷ در محل کار حاضر شده باشند و دو نوبت اطلاع رسانی تاخیر دو ساعته چندان در کاهش حضور کارمندان در سطح شهر و حضور در محل کار موثر نبود.

نخستین اطلاعیه ساعت ۶:۴۰ از طریق فضای مجازی در اختیار رسانه ها قرار گرفت و به علت ماندگاری ریزگردها اطلاعیه‌ی تمدید، ساعت ۸:۳۰ اعلام شد.

ناهماهنگی وجود نداشته است

حالا مسئولان استان درباره این تصمیم‌گیری بی‌حاصل می‌گویند ناهماهنگی وجود نداشته و غلبه یکباره شرایط جوی آن هم در ساعات بامداد را علت میدانند.

استنادات مسئولان استان کرمان بر چند مولفه استوار است، اول اینکه براساس پیش بینی هواشناسی، این پدیده تنها برای شرق استان کرمان پیش بینی شده بوده درحالی که با تغییر جهش ناگهانی وزش باد، مناطق دیگر استان از جمله شهر کرمان را نیز در بر می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان هم فرآیند تصمیم گیری در خصوص تعطیلی را اینگونه شرح می‌دهد: اینکه ابتدا هواشناسی باید پایداری غلظت ریزگردها را تایید کند، محیط زیست باید عدد آلایندگی را اعلام کند و پس از آنالیز این شاخص ها دانشگاه علوم پزشکی باتوجه به ضرورت صیانت از سلامت عمومی جامعه درخواست تعطیلی بدهد که پس از ارائه درخواست تعطیلی به استانداری، استاندار یا معاون او تایید و اعلام شود.

حالا این پدیده جوی که بر روی کیفیت زندگی به ویژه سلامت مردم اثرگذار است و آنطور که پژوهشگران سلامت می‌گویند تماس طولانی با ذرات ریزگرد و غبار فاکتوری مهم در مرگ و میر در اثر سرطان ریه و بیماری‌های قلبی است، مردمان کرمان را در محاصره قرار داده است.تبعات قرارگیری در این هوای ناسالم کم نیست و پرسش اینجاست که چرا دکتر رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان قاطع در خصوص تعطیلی‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کند؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.