تمثال نخستین شهید سلامت جنوب کرمان رونمایی شد

تمثال “ناصر رئیسی” نخستین شهید مدافع سلامت جنوب کرمان که در جریان مبارزه با بیماری منحوس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمد با حضور جمعی از مسئولان محلی در این منطقه رونمایی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز چهارشنبه در رونمایی آئین تمثال نخستین شهید سلامت جنوب کرمان افزود: شهید ناصر رئیسی از پرسنل خوشنام پرستاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود.

اصغر مکارم اظهار داشت: شهید رئیسی در دوران بازنشستگی و در حین خدمت در بیمارستان خصوصی قائم جیرفت درگیر کرونا شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: شهادت این پرستار ارزشی با مستنداتی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ارسال شد، قطعی و اعلام شد که امروز شاهد رونمایی از تندیس این شهید بزرگوار هستیم که به عنوان یک نماد و عزم ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: دو سوم کادر درمان بهداشت و درمان منطقه جنوب کرمان درگیر بیماری کرونا شدند که حدود یکهزار نفر از این تعداد پرستار و بقیه از پرسنل بهداشت بود.

وی با بیان اینکه مدافعان سلامت با تلاش خود توانستند بیماری کرونا را مدیریت کنند، گفت: بیش از ۱۶ هزار مورد مثبت و هشت هزار مورد بستری از ابتدای کرونا در منطقه جنوب کرمان ثبت شد.

مکارم افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه جنوب کرمان شاید فکر نمی کردیم که بتوانیم این حجم از  بیمار را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: بیمارستان های منطقه به تخت های ونتیلاتور مجهز شد تا مردم جنوب در شهرهای خود این خدمات سلامت را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه میزان مرگ ناشی از کرونا در جنوب کرمان نسبت به متوسط استان و کشور کمتر است، گفت: این مهم در درجه نخست مرهون تلاش بی وفقه و هماهنگی پرسنل بهداشت و درمان در حوزه سلامت است.

وی افزود: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در جنوب کرمان از متوسط کشور پائین تر است.

مکارم، یکی از موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی را از ابتدای بیماری در بیمارستان های دولتی و مجموعه این دانشگاه اعمال مسائل حفاظتی برشمرد و گفت: اولین موضوع مهم پیشگیری و سلامت وجود پرسنل بود که در این زمینه تحت هیچ شرایطی کمبود نداشتیم.

مکارم تصریح کرد: در حال حاضر در پائین ترین سطح درگیری بیماری در منطقه جنوب کرمان هستیم و میزان بستری به کمتر از ۵۰ بیمار کرونایی رسیده است.

وی افزود: موارد سرپایی مبتلا به کرونا نیز به همین میزان کاهش داشته است.

وی به آخرین وضعیت واکسیناسیون در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۳۴ هزار دز واکسن وارد منطقه شد که ۳۴۰ هزار مورد دز اول تزریق و نصف این میزان نیز مرحله دوم تزریق شده است.

وی افزود: هنوز بسیاری از مردم منطقه واکسن دریافت نکرده لذا واکسیناسیون را به همه مردم عزیز توصیه می کنیم.

وی با بیان اینکه موج بعدی بستگی به موفقیت در واکسیناسیون دارد، تصریح کرد: اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند، سطح ایمنی جامعه افزایش یافته و اگر هم بیماری مجدد عود کند، حداقل مرگ و و میر یک دهم دوران بدون واکسن خواهد بود.

وی افزود: همه مردم از ۱۲ سال به بالا با هر شرایطی به جز موارد محدودی هر چه سریعتر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: فضای لازم و واکسن کافی در منطقه جنوب کرمان موجود است لذا همه برای دریافت واکسن اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77871
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.