مدیر کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد:


تهدید سرمایه دامی استان / بسط قاچاق دام به قاچاق طیور

با توجه به تقارن هفته دامپزشکی و نیروی انتظامی، دیدار مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان در محل ستاد فرماندهی نیروی انظامی استان برگزار شد.

دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حریم امنیت و بیان تبریک هفته نیروی انتظامی به فرمانده و کارکنان تحت امر ایشان، از زحمات خالصانه و شبانه روزی تلاشگران عرصه امنیت اجتماعی در سطح جامعه تشکر و قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه در استان ضمن تفکیک وظایف نهادها، مسوولان یاری رسان همدیگر هستند، اعلام کرد: سلامت و امنیت دو نعمت گرانبها برای مردم هستند و دامپزشکی و نیروی انتظامی دو دستگاه همراه هستند که سلامت و امنیت را به شهروندان  هدیه می کنند و از این رو خدمت رسانی آنها تاثیر به سزایی در جامعه دارد.

وی با اعلام اینکه همکاری های متعدد بین این دو مجموعه صورت پذیرفته است، خاطر نشان کرد: حمایت نیروی انتظامی بسیار کارساز بوده و مطلوب می باشد و بی شک این همکاری جمعی منجر به افزایش رضایتمندی مردم می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان به بیان گزارش مختصری از تلاش نیروهای دامپزشکی استان کرمان در راستای تامین امنیت غذایی پرداخت و افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه که توسط این اداره کل صورت می پذیرد تضمین سلامت فراورده های خام دامی انجام می گردد که مانع از انتقال عوامل بیماریزا به فراورده های خام دامی و سلامت جامعه می شود.

وی سرمایه دامی استان را در معرض تهدید اعلام کرد و افزود: مقابله با تهدیدات حوزه پدافند غیر عامل حایز اهمیت است.

این مقام مسئول بیان داشت: بسیاری از بیماری های دامی و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام در اثر جا بجایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی اتفاق می افتد که سبب به خطر افتادن سلامت دام و شهروندان می گردد.

دکتر رشیدی در این رابطه به بیماری های مشترک تب هموراژیک کریمه کنگو، تب مالت و سل و نیز بیماری دامی تب برفکی اشاره کرد.

وی با مطرح کردن این مطلب که هرگونه حمل و نقل دام، تنها با داشتن مجوز بهداشتی – قرنطینه ای حمل دامپزشکی صورت می پذیرد، اعلام کرد: مجوزهای بهداشتی- قرنطینه ای حمل و نقل دام توسط نیروهای این اداره کل که در پست های قرنطینه مستقر شده اند با دقت وافی کنترل می گردد.

این مقام مسوول از تجهیز پست قرنطینه دامی راین در محور کرمان- بم خبر داد و گفت: پست قرنطینه دامی به عنوان یك واحد كنترل كننده عمل می کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه انگیزه قاچاق دام در استان زیاد شده است بطوری که به قاچاق طیور هم بسط یافته که سبب افزایش قیمت مرغ استان شده است در نتیجه این امر لزوم نظارت و توجه ویژه آن مجموعه در امر کنترل ورود و خروج دام و طیور ورا بخصوص در محل پست قرنطینه دامی می طلبد.

وی در حوزه تردد دام به قاچاق دام از استان های شرقی اشاره کرد وگفت: قاچاق دام استان دو طرفه است، دام سبک خارج می شود و دام سنگین بی کیفیت وارد استان می گردد.

وی همچنین بیان داشت: تخلفات قاچاق دام گاهی در قالب پوشش دام عشایر صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان  بر لزوم برخورد نیروی انتظامی با متخلفین بهداشتی تاکید نمود و اظهار کرد: نظارت بر عرضه فراورده های خام دامی یکی از  برنامه اصلی دامپزشکی می باشد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار هر دو مجموعه بر افزایش  و تقویت سطح تعامل و همکاری دوجانبه پیرامون صیانت از سرمایه های ملی  و مسوولیت های مشترک گفتگو کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36691
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.