توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان از هفته آینده

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان کرمان از هفته آینده خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یه فصل سرد سال نزدیک می‌شویم و امسال نگرانی ابتلا به ویروس کرونا و آنفلوانزا در جامعه وجود دارد اظهار داشت: خانواده‌ها و مردم نگرانی برای آنفلوانزا نداشته باشند و آنفولوآنزا همان مسئله سال‌های گذشته است و تغییری نکرده است.

وی ادمه داد: آنفلوانزا را از سال‌های گذشته می‌شناسیم و با آن آشنا هستیم و این احتمال وجود دارد که امسال به دلیل مراقبت‌های پیشگیرانه ابتلا به ویروس کرونا مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست‌وشوی دست‌ها به مراتب شیوع کمتر آنفلوآنزا را شاهد باشیم.

اسدی پور با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا هیچ تاثیری بر کرونا ندارد افزود: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از همین زمان تا 15 روز آینده است.

وی با بیان اینکه از هفته آینده واکسن آنفلوانزا در کشور توزیع شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد ادامه داد: استفده از این واکسن به افراد سن بالای 65 سال، کودکان بین شش ماه تا شش سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، دیابت، فشارخون، سرطان و … توصیه می‌شود.

اسدی‌پور با اشاره به اینکه تاکیدی به استفاده از واکسن آنفلوانزا برای افراد سالم و کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند توصیه نمی‌شود البته منعی هم وجود ندارد گفت: واکسن آنفلوانزا از هفته آینده در داروخانه‌های استان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55769
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.