رشد 2 درصدی بیمه شدگان استان کرمان طی 6 ماهه اول سال جاری

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که حدود 4 هزار و 500 نفر از زنان استان کرمان تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند، عنوان کرد: رشد بیمه شدگان در شش ماهه اول سال جاری حدود 2 درصد است.

“علی حسینی” پیش از ظهر امروز 16 مهرماه مستمری گفت: یک میلیون 450 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند شایان ذکر است که 120 هزار خانوار مستمری بگیر در استان کرمان داریم.

وی از تعداد کارگاه‌های فعال در استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: 51 هزار کارگاه فعال در سطح استان داریم که در این کارگاه‌ها حدود 370 هزار بیمه شده اجباری هستند که حدود 20 درصد آنها خانم هستند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که سه شعبه تأمین اجتماعی در شهر کرمان داریم، اظهار کرد: بسیاری از خدمات تأمین اجتماعی غیرحضوری هستند.

وی با بیان این مطلب که حدود 4 هزار و 500 نفر از زنان استان کرمان تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند و در ادامه از تعداد بیمه شدگان جدید سخن به میان آورد و عنوان کرد: رشد بیمه شدگان در شش ماهه اول سال جاری حدود 2 درصد است.

حسینی در پاسخ به این سؤال که احیای شورای عالی تأمین اجتماعی در چه مرحله است زیرا این خواسته اصلی کارگران و کارفرمایان است؟ گفت: در جریان این موضوع نیستم و در سطح کشور مطرح است.

وی ادامه داد: حدود 50 هزار کارگر ساختمانی در استان دارید که تا 15 آبان ماه باید در سامانه رفاهی ثبت نام کنند تا از خدمات رفاهی بتوانند استفاده کنند و همچنین همه دانشجویان می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه و تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان کرمان بیمه شدن همه کارگران را الزامی دانست و اظهار کرد: در استان کرمان حدود چهار هزار و 300 کارگر خارجی بیمه هستند.

وی بیان کرد: اگر خانمی ازدواج دوم دائمی داشته باشد، می‌تواند حقوق شوهر مرحوم اول خود را همچنان دریافت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36177
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.