ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم، وعده ای ۱۸ ساله

کرمان نو، پس از حادثه دلخراش زلزله سال ۸۲ در بم و تخریب بیمارستان‌ امام خمینی(ره) قرار شد بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی به عنوان جایگزین در این شهرستان ساخته شود که با گذشت ۱۸ سال از زلزله بم ساخت این پروژه هربار به دلیلی به تاخیر افتاده است

به گزارش کرمان نو کلنگ ساخت بیمارستان تخصصی ۲۰۲تختخوابی بم در سال ۹۶ به زمین خورد و پس از گذشت دو سال تاخیر، ساخت این پروژه شروع شد که به دلیل مشکلات پیمانکار و کمبود نقدینگی هنوز به سرانجام نرسیده است، پیمانکار قبلی این پروژه خلع ید شده و پیمانکار جدید نیز برای احداث مابقی پروژه با کمبودها و مشکلاتی مواجه است؛ مشکلاتی که فرماندار بم می گوید از همه ظرفیت ها از جمله نماینده مجلس باید برای رفع آن ها کمک گرفت.

هادی شهسوارپور فرماندار بم روز شنبه در حاشیه بازدید از روند پیشرفت ساخت این بیمارستان گفت: برآورد سال ۹۶-۹۷ برای ساخت پروژه بیمارستان تخصصی ۲۰۲ تختخوابی بم حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بود اما به دلیل مواجه شدن با یکسری مشکلات اکنون برای تکمیل این پروژه به ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او اظهارداشت:سود پروژه در زمان است و این پروژه با توجه به وضعیت موجود هرچه سریعتر آماده شود به نفع خود پیمانکار است.

شهسوارپور بیان کرد: کلنگ این پروژه شهریور ۹۶ زده شد و در فاز اول پروژه که قرارداد سازه بود حدود ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته او با توجه به تغییر وضعیت این پروژه و اینکه در یک فاز تعریف شده حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی کل این پروژه است.

فرماندار بم ادامه داد: پیمانکار قبلی این پروژه طبق ماده ۴۶ خلع ید و پروژه به پیمانکار جدیدی واگذار شد؛ پیمانکار جدید نیز با یکسری مشکلات درباره انشعابات برق،آب، گاز، مخابرات و تهیه سیمان روبه رو شده است.

شهسوارپور می گوید مقرر شده هر کدام از این مشکلات که در سطح شهرستان قابل پیگیری است ظرف مدت یک هفته حل و همچنین از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص پیگیری مشکلات در سطح کشور استفاده شود.

فرماندار بم درباره تهیه سیمان برای این پروژه نیز بیان کرد: با توجه به اینکه توزیع سیمان از طریق بورس انجام می شود پروژه های ملی و عمرانی توسط معاونت عمرانی به بورس معرفی می شوند تا کد بورسی کالا بگیرند و سیمان خود را خریداری کنند.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76534
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.