نگرانی از شیوع آنفلوآنزا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: با توجه به اینکه حدود سه سال شیوع آنفلوآنزا را نداشتیم لذا ایمنی نسبی جامعه نسبت به این بیماری کاهش یافته است و امسال به صورت جدی نگران شیوع آنفلوآنزا هستیم.

به گزارش کرمان‌و به نقل از ایسنا دکتر سعید صحبتی درباره آخرین وضعیت بیماری های کرونا و آنفلوآنزا در استان گفت: هنوز مورد قطعی ابتلا به آنفلوآنزا در استان نداشته‌ایم اما آزمایش چند نفر از زائرین برگشته از کربلا به تازگی برای تایید یا رد ابتلای آن‌ها به آنفلوآنزا به آزمایشگاه ارسال شده و جواب آزمایش آن‌ها تا آخر هفته مشخص خواهد شد.

به گفته او، افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و افراد دارای نقص ایمنی، می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را از بخش خصوصی دریافت کنند و هنوز بخش دولت واکسن خود را توزیع نکرده است اما دستورالعمل‌های روش توزیع آن ابلاغ شده است.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، استان کرمان پیک کامل کرونا را پشت سر گذاشته است و وضعیت در حد مینیمم ثابت مانده است و در حال حاضر تقریبا ۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که روزانه حدود ۲۰ نفر آنها ترخیص و از آن طرف همین میزان بستری می‌شوند.

به گفته او، تعداد فوتی‌های کرونا در استان تک رقمی شده است و در برخی روزها این آمار صفر می باشد.

به اعتقاد صحبتی هنوز کرونا تمام نشده است و با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم افزود: با توجه به اینکه حدود سه سال شیوع آنفلوآنزا را نداشتیم لذا ایمنی نسبی جامعه نسبت به این بیماری کاهش یافته است و امسال به صورت جدی نگران شیوع آنفلوآنزا هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مردم توصیه کرد که واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و بین پیک‌ها بهترین زمان تزریق واکسن کروناست زیرا احتمال اینکه در دوره کمون باشند، کمتر بوده و وضعیت سلامتی‌شان بهتر است.

او ادامه داد: اکنون بهترین فرصت برای دانش‌آموزان و دانشجویان برای کامل کردن ایمنی بدنشان می باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97085
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.