معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


نگران تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کرمان هستیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرونا با اشاره به تزریق ۴ میلیون دوز واکسن کرونا در استان گفت: در خصوص دوز سوم نگرانی داریم چرا که هنوز مراجعه قابل انتظار انجام نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، حسین صافی زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر وضعیت کرونا در استان بهتر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری‌ها نسب به یک ماه گذشته هستیم و کمتر از ۴۰۰ نفر در استان بیمارستان‌های استان بستری که از این تعداد ۱۵۸ نفر مثبت اعلام شده است.

وی با بیان این مطلب که همه دستگاه‌ها باید نظارت لازم را جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند، عنوان کرد: اما واقعیت این است که نظارت لازم و کافی آنچنان که باید، انجام نشده است.

اومیکرون قطعاً وارد کشور خواهد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه عرصه کنترل کرونا بسیار گسترده است، اظهار داشت: ما باید وضعیت فعلی را حفظ کنیم و اگر بی توجهی صورت بگیرید، قطعاً وضعیت بدتر خواهد شد از طرف دیگر اومیکرون سرعت بالایی دارد و قطع یقین در کشور وارد خواهد شد.

صافی زاده با اشاره به ساخت کیت تشخیص اومیکرون، تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌های مطالعاتی و آزمایش‌هایی در حال انجام است و خوشبختانه هنوز اومیکرون در کشور شناسایی نشده اما مطمئناً این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان این مطلب که نظارت بر کارمندان توسط حراست ارائه شده و به افراد خدمت گیرنده در صورتی که کارت واکسن یا پی سی آر منفی داشته باشند، خدمت ارائه می‌شود، اظهار داشت: ارباب رجوع خیلی در محیط اداره حضور نخواهد داشت اما کارمندان یا رانندگان باید بیشتر رعایت کنند.

دریافت دوز اول واکسن کرونا توسط ۸۰ درصد کرمانی‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم استان دوز اول و ۶۳ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: مدیریت وضعیت موجود به کمک سازمان‌ها و مردم باید انجام شود.

وی با بیان این مطلب که ۴ میلیون تزریق دوز واکسن در استان را پشت سر گذاشته‌ایم اما در دوز سوم نگرانی داریم چرا که هنوز مراجعه قابل انتظار انجام نشده است، اظهار داشت: واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیری از اومیکرون است لذا تقاضا داریم از افرادی که تاکنون مراجعه نکردند، نسبت به این امر اقدام کنند.

صافی زاده با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: افراد باید همگی واکسینه شده باشند، افراد دارای علائم در مراسم حضور پیدا نکنند؛ سایر افراد هم با فاصله گذاری اجتماعی در برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

برگزاری نمایشگاه‌های عمومی ممنوع است

وی با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه‌های عمومی ممنوع و فقط نمایشگاه تخصصی می‌تواند دایر شود، ابراز کرد: حجم کار بسیار زیاد و سنگین است و ممکن است که در برخی مکان‌ها نظارت لازم انجام نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: وضعیت فعلی شکننده است و گول شرایط فعلی را نباید بخوریم لذا تقاضا داریم که همه مردم رعایت کنند از طرف دیگر در بحث واکسیناسیون، باید واکسیناسیون مادران باردار در اولویت باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81792
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.