واکسیناسیون ۱۵۰هزار راس دام سنگین کرمان در برابر تب برفکی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان از واکسیناسیون بیش از 150 هزار راس دام سنگین استان در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی در سال جاری خبر داد.

صدیقه کاظمی‌نیا می‌گوید یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس تب برفکی به عنوان یکی از زیانبارترین بیماری‌های دام، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.

او اضافه می‌کند: این ویروس سویه‌های مختلفی دارد که خوشبختانه تاکنون تلفات دام سنگین در استان گزارش نشده و وضعیت دام‌های استان مطلوب است.

بیماری تب برفکی به عنوان مسری‌ترین و مهم‌ترین و پر خسارت ترین بیماری اقتصادی است که در صورت بروز نقش مهمی در افت تولید شیر و انواع فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی دارد.

به گفته کاظمی‌نیا تب برفکی برای انسان خطری ندارد و دامداران نیز با رعایت نکاتی می‌توانند از شیوع این بیماری در دامداری خود جلوگیری نمایند.

معاون دامپزشکی استان کرمان میزان اضافه می‌کند: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار بوده که در صورت بروز، با علائم بالینی از قبیل تب، ریزش بزاق، کاهش اشتها، لنگش، کاهش وزن و کاهش تولید شیر مشاهده شده و می‌تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای دامی در گیر بیماری، وارد کند.

به گزارش ایسنا او می‌گوید: علاوه بر واکسیناسیون، رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای توسط دامداران از جمله ضدعفونی جایگاه، استفاده از آهک و آب آهک، شعله دادن به محیط و استفاده از مواد ضدعفونی و جلوگیری از تردد بی مورد افراد به محل دامداری و کنترل حمل و نقل دام‌ها نقش موثری در جلوگیری از شیوع این بیماری دارد.

بیشتر بخوانید:

واکسن تب برفکی در جنوب کرمان رایگان شد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66614
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.