مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اعلام کرد


پوشش کامل بیماران صعب‌العلاج/ اجرای بیمه رایگان سلامت در مناطق کم‌برخوردار

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: هزینه برخی از داروها و خدمات درمانی صعب‌العلاج به طور 100 درصد در پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمد جعفری امروز ۲۵ مهرماه در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان که به مناسبت هفته بیمه سلامت انجام شد، اظهار کرد: سوم آبان ماه سالروز تشکیل سازمان بیمه خدمات درمانی و هفته‌ای که به این روز منتهی می‌شود، هفته بیمه سلامت نامگذاری شده تا خدمات ارائه شده به مردم را مرور و خدمات جدید را معرفی کنیم.

وی افزود: به همین مناسبت در شروع هفته بیمه سلامت (پنجشنبه ۲۸ مهرماه جاری) همایش سالانه بیمه سلامت را با حضور اصحاب سلامت استان، بیمارستان‌ها، مراکز خدمات درمانی و انجمن‌های پزشکی و نظام پزشکی برگزار می‌کنیم.

جعفری در ادامه با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و 800 هزار بیمه شده تحت حمایت بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: این افراد 65 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: بزرگ‌ترین اقدام انجام شده در حوزه بیمه سلامت جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه کاغذی و متعاقب آن اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک پایلوت از کرمان بود که در دو سال اخیر به کل کشور اشاعه داده شد و خوشبختانه در بودجه 1401 نیز ردیف گرفته و تکلیف شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: بستر نسخه‌نویسی الکترونیک مبنایی برای دیگر تحولات در حوزه سلامت شده که می‌توان به کنترل و مدیریت تجویز دارو، حل مشکلات دستخط پزشکان و برخی مشکلاتی نظیر این با اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیک اشاره کرد.

وی افزود: حذف ارز ترجیحی دارو (طرح دارویار) یکی از مزایایی که برای حوزه سلامت داشت اختصاص بخشی از بودجه این بخش به اقلام دارویی تحت پوشش بیمه بود که بدون اینکه بیمار، داروخانه و موسسات درمانی متوجه شوند این مسئله در نسخه الکترونیک وارد شده است.

جعفری از دیگر فواید نسخه‌نویسی الکترونیک را دسترسی به جدیدترین آمار به شکل تفکیک شهرستانی، مراکز درمانی، میزان داروی تجویز شده، میزان پرداختی و مانند آن از طریق داشبورد نسخه نویسی الکترونیکی ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به بیمه مادران باردار و توجه به مسئله فرزندآوری گفت: در سامانه نشان در بیمه سلامت مادران باردار، دارای نشان شده و هر جای کشور که باشند می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را بدون دردسر دریافت کنند.

وی از نشانه دار شدن کدملی بیماران صعب‌العلاج در سامانه الکترونیکی بیمه خبر داد و افزود: این بیماران برای دریافت دارو و خدمات تشخیصی درمانی لازم می‌توانند بدون رفت و آمد اضافه‌تر از بسته پوششی کامل‌تر بیمه بهره‌مند شوند و این مسئله شامل درمان ناباروری نیز می‌شود که زوج‌های نابارور نیز به همین شکل دارای نشان بیمه‌ای شده و در هر جای کشور خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با اشاره به سطوح پیشگیری تعریف شده، گفت: در سیستم‌های درمانی سه سطح پیشگیری مطرح است اما بیمه سلامت به سطح چهارم پیشگیری که ممانعت از ارائه خدمات غیر ضرور درمانیست، نیز معتقد است.

وی اظهار کرد: یکی از تلاش‌های بیمه سلامت استان کرمان این است که اگر نتواند منشاء تحول باشد حداقل همراستا با تحول در حوزه سلامت قرار بگیرد.

جعفری بیان کرد: پیشرفت‌های پزشکی در 40 سال اخیر در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه و حتی برخی کشورهای نسبتا پیشرفته‌تر جهان بالاتر بود و امروز استان‌های مختلف کشور محل حضور بیمارانی از کشورهای همسایه برای استفاده از خدمات درمانی پیشرفته و با قیمت مناسب‌تر از کشورهای دیگر است.

وی بیان کرد: خوشبختانه طرح بیمه مناطق کم‌برخوردار در کرمان و دیگر استان‌ها اجرایی شد و در بودجه 1401 نیز ردیفی برای بیمه محرومین اختصاص داده شد که همراه با جراحی اقتصادی دولت حدود شش میلیون نفر از جمعیت کشور که فاقد پوشش بیمه‌ای بودند به صورت رایگان و غیرحضوری زیر چتر حمایتی سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97662
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.